خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

4584 مورد سرقت برق در سال 94 / دستکاری کنتور توسط سارقین برق

هاشمی با بیان اینکه دستکاری کنتور و سرقت تجهیزات از جمله شیوه های سارقین برای سرقت برق در تهران است، گفت: سارقین علاوه بر ایجاد خاموشی برای مشترکین یک محدوده منجر به وارد شدن خسارت به شبکه‌های برقرسانی نیز می‌شوند

محمد هاشمی مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پدیده سرقت برق در محدوده شهر تهران گفت: متاسفانه در محدوده شهر تهران بزرگ پدیده سرقت از شبکه‌های برق به دو شکل و در حجمی قابل توجه اتفاق می‌افتد.

وی افزود: شیوه اول سرقت به این شکل است که سارق نسبت به استفاده غیر مجاز و بدون کنتور از شبکه مبادرت می‌کند و یا با دستکاری کنتور از پرداخت هزینه سر باز می‌زند.

هاشمی تصریح کرد: شرکت توزیع برق تهران با انجام بازدیدهای گسترده و رصد کردن روند مصرف مشترکین نسبت به کشف و برخورد با اینگونه مصارف اقدام می‌کند.

وی اظهار داشت: شیوه دوم به این صورت است که سارقین نسبت به سرقت تجهیزات شبکه خصوصا سیم‌های هوایی مسی اقدام کرده و علاوه بر ایجاد خاموشی برای مشترکین یک محدوده منجر به وارد شدن خسارت به شبکه‌های برقرسانی نیز می‌شوند که نیازمند مراجعه اکیپ‌های شرکت جهت تعمیر و جایگزینی شبکه سرقت شده و برقراری برق مشترکین خاموش شده، هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق تهران به منظور پیشگیری از این نوع سرقت نیز از سه سال گذشته تاکنون اقدام به جایگزینی شبکه‌های مسی موجود با کابل‌های آلومینیومی کرده و هم اکنون بیش از 70 درصد شبکه‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار آلومینیومی جایگزین شده‌اند.

وی یادآور شد: انجام اقدامات پیشگیرانه منجر به کاهش چشمگیر سرقت از شبکه برق طی 3 سال اخیر شده است

هاشمی تاکید کرد: علیرغم کاهش 50 درصدی در آمار سرقت از شبکه، توجه به آمار سرقت انجام شده در سال 94 که بالغ بر 4584 مورد بوده است نشانگر نیاز به فعالیت بیشتر در این خصوص و مداخله نیروی انتظامی در پیشگیری و برخورد با این پدیده است.

 

کد خبر : ۳۸۱۸۳۴