خبرگزاری کار ایران

مدیر سابق نظارت نهادهای مالی سازمان بورس در گفتگو با ایلنا :

برای سهام دار شدن باید الفبای بورس را یاد گرفت

باقرتبار با بیان اینکه محدودیت‌ها و تنگ‌نظری‌ها در ساختار بورس مشکلات زیادی را در بازار بوجود آورد، گفت: سیستم مالی بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذاری‌ها در قبل از تحریم نیز موفق نبوده است.

ایوب باقرتبار در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط بورس برای سرمایه گذاری خارجی فراهم شده است یا خیر؟ اظهار اشت : با نهایی شدن برجام انتظارها برای گسترش سرمایه گذاری در بازار ایران افزایش یافت اما بازار سرمایه ما پیش از تحریم ها نیز به دلیل مشکلات بنیادین در جذب سرمایه گذاری‌های مستقیم چندان موفق نبود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها و تنگ‌نظری‌ها در ساختار بورس مشکلات زیادی را در بازار بوجود آورد، افزود: محدودیت در مراودات پولی، ریسک بالا در سرمایه گذاری‌ها و عدم توان در پوشش ریسک و سرمایه گذاری به ریال در ایران از جمله عواملی هستند که باعث شدند تا ارتباط سیستم مالی ما با دنیا هر روز محدودتر شوند.

معاون امور شرکتهای گروه مالی سپهر صادرات  با بیان اینکه سیستم مالی بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذاری‌ها در قبل از تحریم نیز موفق نبود، افزود: برای این کار و برای سهام دار شدن باید ابتدا الفبای بورس را یاد گرفت.

باقرتبار تصریح کرد: بین سالهای 89 و 90 نرخ ارز به یکباره از هزار تومان به 4 هزار تومان رسید و سرمایه افراد به یک چهارم تقلیل یافت و حتی اگر در این سالها فردی در بورس سود هم کرده بود 75 درصد از دارایی خود را در درازمدت از دست می داد.

وی افزود: فعالین بازار بر اساس بررسی‌ها می توانند از ابزار گوناگون برای سرمایه گذاری استفاده کنند و همزمان با تشویق‌های لازم جذابیت برای بازار سرمایه ایجاد شود تا سرمایه گذاران خارجی در بازار ایران سرمایه گذاری کنند.

 

 

 

کد خبر : ۳۷۸۶۰۲