خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفتگو با ایلنا:

منطق اقتصاد ایران مبتنی بر سرمایه‌گذاری خارجی نبوده است/ سرمایه‌گذاری به سرعت رخ نمی‌دهد

بهروز خدارحمی گفت: یکسری از صنایع به دلایل مختلف زیر نظر نهادهای دولتی اداره می شوند و به شیوه ارگان‌های دولتی هدایت شده‌اند و اینکه یک شبه بخواهیم آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم چندان عملی و عقلانی نیست.

بهروز خدارحمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص سهم اندک مردم از سهام شرکت‌ها و نیز عدم موفقیت اصل 44 قانون گفت: یکسری از صنایع به دلایل مختلف زیر نظر نهادهای دولتی اداره می شوند و به شیوه ارگان‌های دولتی هدایت شده‌اند و اینکه یک شبه بخواهیم آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم چندان عملی و عقلانی نیست.

وی با بیان اینکه می‌توان در دو مرحله واگذاری ها را انجام داد افزود: با واگذاری این قبیل شرکت‌ها در مرحله اول به بخش نیمه خصوصی و یا خصولتی و در گام دوم به نهادهای خصوصی می‌توان خصوصی‌سازی را به نحو بهتری انجام داد. البته در این خصوص اختلاف نظرهایی نیز وجود دارد.

خدارحمی گفت: برای کاهش ریسک می‌توان با یک واسط آغاز کرد و از افرادی که تجربه مدیریت بنگاه‌های نسبتا بزرگ را داشته‌اند خواست تا این کار را انجام دهند.

وی افزود: زمانی که صحبت از خصوصی‌سازی می شود یعنی کل جامعه درگیر این موضوع است و می‌تواند از امکان داشتن سهم برخوردار باشد.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری همچنین در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران گفت: منطق سرمایه گذاری در ایران بین 30 تا 40 سال مبتنی بر سرمایه گذاری خارجی نبوده است و نمی‌توان انتظار داشت که دو ماهه اتفاق خاصی بیفتد .

وی افزود: البته شواهد خوبی از رفت و آمدهای مختلف داریم و اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران مثبت بوده و آنها شعباتی برای ارزیابی صنایع و کسب و کار ایران راه اندازی کرده‌اند و می توان پایگاه‌إهایی را برای آینده سرمایه گذاری در ایران در نظر گرفت.

کد خبر : ۳۷۲۲۳۰