خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره شرکت امبروزتی:

شرکت‌های ایتالیایی تکنولوژی خود را در اختیار صنعت ایران قرار می دهند

دمولی گفت: جا دارد من از اتاق بازرگانی تهران تشکر کنم که در این چند ماه تیم‌های مشاوره‌ای را برای هدفمندی این مذاکرات به ما معرفی کرد. ما معتقد هستیم باید از فرصت بوجود آمده کمال استفاده را کنیم و از فضای ایجاد شده پس از توافق هسته‌ای برای حضور ایران برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست خبری همایش اقتصادی ایران و ایتالیا والریو دمولی عضو هیات مدیره شرکت امبروزتی که برگزار کننده این همایش است، اظهار داشت: این شرکت به عنوان یکی از مراکز اتاق فکر و مشاوره‌ای جهان شناخته شده است و تحقیقات گسترده‌ای در زمینه اقتصادی توسط کارشناسان این شرکت انجام می‌شود و در رده‌بندی شرکت‌های مشاوره‌ای جهان در رده اول قرار دارد.

وی ادامه داد: ما از سال 2000 مطالعاتی را بر روی اقتصاد ایران انجام دادیم اما چندین سال طول کشید تا به این نقطه رسیدیم. در این اجلاس افراد کارآفرین در حوزه‌‌های مختلفی از ایتالیا حضور دارند و هدف ما آشنا کردن آن‌ها با فضای کسب و کار ایران است.

دمولی افزود: جا دارد من از اتاق بازرگانی تهران تشکر کنم که در این چند ماه تیم‌های مشاوره‌ای را برای هدفمندی این مذاکرات به ما معرفی کرد. ما معتقد هستیم باید از فرصت بوجود آمده کمال استفاده را کنیم و از فضای ایجاد شده پس از توافق هسته‌ای برای حضور ایران برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به شرکت‌های ایتالیایی ادامه داد: 400 هزار شرکت کوچک و متوسط در ایتالیا وجود دارد که این شرکت‌ها معادل شرکت‌های کوچک و متوسط آلمان و فرانسه است. این شرکت‌ها به دنبال این هستند که نمایندگان خودشان را به ایران بفرستند و تکنولوژی خود را در اختیار صنعت ایران قرار دهند.

دمولی با اشاره به حجم تجارت دو کشور افزود: از سال 2000 تا 2011 یعنی زمان قبل از برداشتن شدن تحریم‌ها صادرات ایتالیا به ایران به شدت کاهش پیدا کرده بود اما بعد از سال 2011 ما به طور میانگین رشد 6.8 درصدی را داشته‌ایم که این نشان‌دهنده عزم دولت و ملت دو کشور برای افزایش سطح مبادلات تجاری است. امیدوارم این همایش به این امر کمک کند.

ایران برای ما کشوری مهم است

در ادامه این نشست خبری پائولو بورزاتا، مدیرعامل شرکت امبروزتی اظهار داشت: شرکت‌های اروپایی برای اینکه در ایران سرمایه‌گذاری کنند فقط به اجلاس نیاز ندارند بلکه باید با طرف‌های خود و مردم کشور ایران ملاقات نزدیک داشته باشند تا بتوانند به شناخت دقیقی از ایران برسند.

وی ادامه داد: این اجلاس در راستای ادامه دیدار روسای جمهور دو کشور است. ما به دنبال ایجاد کسب و کار و استفاده از این فرصت هستیم. دو کشور دارای فرهنگ غنی هستند و از سالیان دور با یکدیگر مبادلات تجاری داشته‌اند. ما آمده‌ایم تا در اینجا سرمایه‌گذاری کنیم.

بورزاتا ادامه داد: ایران برای ما یک کشور مهم است که به کشورهای منطقه دسترسی خوبی دارد و به راحتی می‌تواند بازارهای آنجا را در اختیار بگیرد و این امر برای ما مهم است. ما در  این اجلاس آمده‌ایم تا از نزدیک فعالان اقتصادی ایران را بشناسیم و با آنها کار کنیم.

وی افزود: در این اجلاس دو روزه نزدیک به 100 مدیرعامل شرکت‌های ایتالیایی حضور دارند این افراد نه تنها سخنرانی خواهند کرد بلکه مقالات خود را نیز در حوزه‌های مختلف اقتصادی ارائه خواهند داد که بیشتر بر روی بانکداری، امور مالی، انرژی و حمل و نقل خواهد بود.

بورزاتا ادامه داد: در حال حاضر توانمندی و اعتماد بین دو کشور وجود دارد و حضور سه معاون وزیر ایتالیا در این اجلاس نشان‌دهنده عزم دولت ایتالیا برای گسترده شدن ارتباط بین دو کشور است. دولت ایتالیا از حضور شرکت‌های متوسط و کوچک حمایت خواهد کرد.

کد خبر : ۳۷۱۷۶۳