خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رفع محدودیت اعطای تسهیلات به واحدهایی که بدهی غیرجاری بانکی دارند

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۶۳۴

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تصویب هیات وزیران اعطای تسهیلات بانکی به برخی از بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی که دارای بدهی بانکی و چک برگشتی هستند و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب می گردند، مجاز می باشد.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که در شیراز برگزارشد، گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، این وزارتخانه را مکلف به فعال کردن هفت هزار و 500 واحد صنعتی در کشور کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی دولت برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:‌ وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، این ماموریت را حداقل تعهد خود می داند و پیگیر باز فعال کردن  10هزار واحد صنعتی  غیر فعال و واحدهای که زیرظرفیت اسمی فعالیت می کنند، می باشد.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه از 87 هزار و 659 واحد صنعتی کشور، 37 هزار و 120واحد در شهرکها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند، خاطرنشان  کرد: ‌از مجموع صنایع کشور، 79 هزار و 138 واحد صنعتی کوچک و هفت هزار و 800 واحد صنعتی متوسط و بزرگ هستند.

بنا بر اعلام این مقام مسئول، صنایع کوچک به صنایعی که تا 49 نفر نیروی کار دارند و صنایع متوسط به صنایعی با نیروی کار بین 50 تا 99 نفر گفته می شود و صنایع بزرگ هم افزون بر 100 نیروی کار دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ از میان 37 هزار و 120 واحد مستقر در شهرکهای صنعت کشور، 34 هزار و 538 واحد صنعتی ‌کوچک هستند.

یزدانی گفت:‌ دو هزار و 428 واحد در شهرکهای صنعتی استان فارس مستقر هستند که دو هزار و 361 واحد آن را صنایع کوچک تشکیل می دهند که 13 درصد آنها غیر فعال هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ‌هم اینک 99 هزار و 840 طرح صنعتی در کشور در حال ساخت و ساز است که از این تعداد 29 هزار و 799 طرح در شهرک و نواحی های صنعتی در حال اجرا  است.

یزدانی همچنین افزود:‌ هم اینک 510 طرح صنعتی در استان فارس پیشرفت فیزیکی آنها افزون بر60 درصد است که می توانند امسال در این استان به بهره برداری برسند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم دولت برای حمایت از رونق تولید گفت: ‌هیات دولت روز پانزدهم اردیبهشت ماه جاری همه بانک ها را مکلف کرد که بدون توجه به چک های برگشتی و مطالبات معوق واحدهای صنعتی، از واحدهایی که کیفیت محصولات آنها مورد تایید است و محصولاتشان دارای بازار می باشد، برنامه ای برای پرداخت بدهی مطالبه کنند و آزادسازی وثیقه های مازاد نیز یکی از محورهای بخشنامه دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز