خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت،معدن و تجارت؛

سیاستهای ما اجازه نمی دهد به دنبال مونتاژ کاری باشیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۶۳۵

در همایش تجاری ایران و کره جنوبی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روابط ایران و کره هیچ گاه متوقف نشده است از گسترش همکاری هابا بازرگانان و صنعتگران کره ای حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا نعمت زاده اظهارداشت:‌علیرغم اینکه روابط اقتصاد ایران و کره جنوبی در دوران تحریم کاهش پیدا کرده است. اما این روابط هیچ گاه قطع نشده است .

وی افزود: در دوران تحریمها محدودیت های بانکی، محدودیت ها در فروش نفت، محدودیت در حوزه حمل ونقل و دیگر محدودیت های تجاری مشکلاتی را برای روابط اقتصادی دو کشور به وجودآورد اما اکنون تحریم ها تمام شده است و ما از توسعه روابط دو کشور استقبال می کنیم.

وزیر صنعت ادامه داد: ما قصد داریم با همکاری های پایدار در غالب سرمایه گذاری مشترک برسیم همکاری میان بنگاههای اقتصادی دو کشور، سرمایه گذاری و توسعه روابط دو کشور ، استفاده از نیروی انسانی از اهدافی است که ایران در رابطه با کره جنوبی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سیاست های جمهوری اسلامی ایران دیگر اجازه همکاری در زمینه واردات محصول و مونتاژ SKD نمی دهد و انتظار داریم کره جنوبی ایران را به عنوان مرکز تحقیقات خود در بازار منطقه قرار دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه علاقمندی طرفین ظرفیت های لازم برای همکاری در زمینه های صنعتی ، معدنی و کشاورزی وجود دارد و در حوزه صنایع ما می توانیم همکاری های خود را در فلزات ، خودرو، ریلی، کشتی سازی، لوازم خانگی ، تجهیزات پزشکی، ICT و انرژی های تجزیه پذیر گسترش دهیم.

نعمت زاده در پایان تاکید کرد: گسترش های همکاری های اقتصادی در مرحله نخست نیاز به عادی سازی روابط به ویژه در حوزه بانکی و بیمه های صادراتی دارد که در این زمینه توافقات صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز