خبرگزاری کار ایران

علی دیواندری در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

برگزاری مسابقه پول، ارز و رسانه برای خبرنگاران حوزه بانک

علی دیواندری گفت: اولین دوره مسابقه پول ، ارز و رسانه برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: برای ارتباط میان رسانه‌ها و نظام بانکی این اقدام مفید خواهد بود. ما در کشور در حوزه پول و بانک خبرنگاران متبحر و باسواد بسیاری داریم که قلم می‌زنند و مفید هستند .

وی گفت: فضا و فرصت در حوزه بانکی کم نیست زیرا اقتصاد ما به نوعی بانک محور است و بانک‌ها اهمیت زیادی در اقتصاد دارند و ضرورت دارد از اصحاب رسانه در این زمینه قدردانی کنیم.

وی در مورد آموزش خبرنگاران نیز افزود: پژوهشکده، مرکز معتبری است و می‌تواند موضوع آموزش خبرنگاران حوزه بانک را اجرا کند.

در پژوهشکده محققین و اساتید سطح بالای اقتصاد کشور حضور دارندو چندین مجله و رسانه داریم. جنس کارمان نیز پژوهشی است. از این رو پژوهشکده این صلاحیت و اعتبار  را دارد تا به آموزش بپردازد.

 وی گفت: در مسابقه آثار ارسالی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه پول و بانک، توسط  هیات داوران حرفه‌ای بررسی می شود و خبرنگاران برتر انتخاب می‌شوند.

دیواندری از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزش خبرنگاران حوزه پول و بانک خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم امسال آنرا اجرایی کنیم. البته برخی از خبرنگاران به صورت انفرادی و شخصی برای ارتقای دانش و مهارت خود در نشست‌های پژوهشکده شرکت‌ می‌کنند اما این نیاز احساس می‌شود این اقدام در چارچوبی خاص انجام شود و به  خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها سهمیه‌ای برای حضور خبرنگاران در دوره‌های آموزشی داده شود.

وی در خاتمه در مورد سیاست های پژوهشکده پولی و بانکی گفت: سیاست و استراتژی پژوهشکده این است که به جای پژوهش‌های صرفا نظری، به سوی پژوهش‌های کاربردی‌تر حرکت کند. موضوعات مهمی نظیر اصلاح نظام بانکی وتدوین سند راهبردی برای بانکداری اسلامی از جمله مواردی است که پژوهشکده به آن توجه ویژه‌ای دارد.

کد خبر : ۳۶۵۹۸۴