خبرگزاری کار ایران

حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از 3.4 میلیارد مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضردریاچه ارومیه در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد و حجم آب موجود در آن به بیش از 3.4 میلیارد مترمکعب رسیده است.

به‌گزارش ایلنا،  "کیومرث دانشجو" ضمن اعلام این خبر افزود: هم‌اکنون ارتفاع آب در این دریاچه نسبت به سال گذشته 34 سانتی‌متر افزایش یافته و 50 درصد از سطح آن به زیرآب رفته است.

وی در ادامه به پروژه‌های عمرانی بخش آب درسطح استان آذربایجان‌غربی پرداخت و گفت: در حال حاضر 7 پروژه سد سازی در استان آذربایجان غربی در حال ساخت است که از این تعداد عملیات ساخت سه سد به جهت وضعیت کم آبی دریاچه ارومیه متوقف شده است.

وی ادامه داد: 4 سد دیگر از پیشرفت 10 تا 90 درصدی برخوردار و برای آنها بیش از 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و سد سیلوه شهرستان پیرانشهر در سال جاری آبگیری خواهد شد.

وی درخصوص وضعیت بارندگی‌های استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری بیش از 320 میلی‌متر بارندگی اتفاق افتاده که این میزان بارش از شرایط خوبی نسبت به سال قبل برخوردار است و افزایش روان آبها را در سطح این استان در پی داشته است.

دانشجو افزود: بارش‌ها باعث افزایش حجم آب سدها نیز شده است، به‌طوری که سدهای بزرگ ما به حالت سرریز در آمده و در حال حاضر یک میلیارد و 570 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان وجود دارد که از افزایش 4 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار است، ضمن اینکه بیش از 700 میلیون مترمکعب آب نیز برای ورود به دریاچه ارومیه از سدهای استان رهاسازی شده بود.

 

کد خبر : ۳۶۵۲۳۱