خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد:

مسدود شدن 705 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از پر و مسدود شدن 705 حلقه چاه غیرمجاز و نصب 1200 کنتور هوشمند در استان اصفهان در سال 94 خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، "مسعود میر محمد صادقی" در دیدار مسئولان شرکت آب منطقه ای اصفهان با "آیت الله یوسف طباطبایی نژاد"نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امسال در سرچشمه‌های زاینده رود 20 درصد و در شرق حوضه 80 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

وی با تشریح اقدامات مهم انجام شده در طرح تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی و نیز تأمین نیاز آبی بخشهای مختلف شرب، صنعت و کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری ائمه جمعه و جماعات در زمینه فرهنگ مصرف صحیح و نهادینه کردن آن در بین اقشار مردم و اجرای موفق طرح تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی گام‌های مؤثری برداشته شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار خواستار سرعت بخشیدن به اجرای سد و تونل سوم کوهرنگ شد و خاطر نشان کرد: این کار مستلزم پیگیری‌های بیشتر توسط مقامات استانی است.

آیت‌الله یوسف طباطبایی نژاد بر ساماندهی رودخانه زاینده‌رود و آزاد سازی بستر حریم رودخانه تأکید کرد و افزود: بستر رودخانه متعلق به دولت و بیت‌المال است و شرعاً و قانوناً کسی حق تصرف آن را ندارد و آب منطقه‌ای با قدرت هر چه بیشتر با هماهنگی دستگاه قضایی نسبت به آزاد سازی تصرفات اقدا‌م‌های بیشتری انجام دهد و متجاوزین به رودخانه نه تنها باید بستر و حریم را آزاد نمایند، بلکه خسارات وارد شده به اراضی و اجاره سال‌های استفاده شده را پرداخت نمایند.

امام جمعه اصفهان هم چنین بر عملیات اجرایی پروژه چشمه لنگان به منظور بهره‌برداری بیشتر تأکید کرد.

 

کد خبر : ۳۶۵۲۲۶