خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت:

95 درصد پروژه‌های صنعت نفت متقاضی محور هستند/ رشد 14 درصدی قراردادها در سال 94

کاتوزیان با بیان اینکه 95 درصد پروژ ه های پژوهشگاه متقاضی محور بوده اند، گفت: به طور کلی حجم مالی قراردادهای ما در سال 94 دو برابر شده است و از لحاظ تعداد پروژه‌ها نیز سه برابر رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در نشست خبری با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین وظایف پژوهشگاه صنعت نفت پاسخگویی به نیازهای صنعت بوده است، گفت: فعالیتهای پژوهشگاه با رویکرد متقاضی‌محور تعریف شده و بر این اساس  95 درصد پروژ ه ها متقاضی محور بوده است.

وی با اشاره به تدوین راهبرد 10 ساله و برنامه استراتژیک پژوهشگاه افزود:  توسعه فناوری با رویکرد تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی  از جمله مهمترین برنامه راهبردی پژوهشگاه است و برای این منظور شرکتهای دانش‌بنیان در پژوهشگاه نفت ایجاد شده و با مراکز دانش‌بنیان و سایر شرکتهای دیگر در جهت تجاری سازی دستاوردها همکاری داریم.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر این که این پژوهشگاه از شرایط ایده‌آل دور است، ابراز امیدواری کرد که این پژوهشگاه با هدف‌گذاری‌های تعیین شده به نقطه ایده‌آل دست یابد.

وی با اشاره به مهمترین فعالیتهای انجام شده در پژوهشگاه در دو سال اخیر اظهار داشت: قراردادهای پژوهشی این پژوهشگاه در سال 92 حدود 100 میلیارد تومان و تعداد آن 31 قرارداد بوده است.

کاتوزیان با بیان این که تعداد قراردادهای منعقد شده در سال 93 نسبت به سال 92، 62 درصد افزایش داشته است، گفت: تعداد پروژ‌ه‌های انجام شده در سال 93 نسبت به سال 92 از 31 قرارداد به 62 قرارداد رسیده است.

وی همچنین گفت: تعداد قراردادهای منعقد شده در سال 94، 14 درصد رشد داشته و به طور کلی حجم مالی قراردادها دو برابر شده است و از لحاظ تعداد پروژه‌ها نیز سه برابر رشد داشته‌ایم.

 

کد خبر : ۳۶۴۸۱۴