خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی:

هاب صادرات محصولات پتروشیمی ایران در اتریش ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به امضای تفاهمنامه با یک شرکت اتریشی گفت: براساس این تفاهمنامه یک هاب با هدف صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای هدف ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا، مهدی شریفی نیک نفس با اشاره به اجرایی شدن برجام اظهار کرد: برای اتصال دوباره اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی نیاز است که توانمندیها و پتانسیلهای به دست آمده در دوران تحریم را به منظر عمومی قرار داد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در کشور با توجه به فضای بسیار خوب ایجاد شده در پساتحریم، کمک شایانی به نشان دادن رشد و پیشرفت دستاوردهای ایران به جهانیان می کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: می توان با بالابردن تعداد این چنین نمایشگاهها در کشور، توانمندیهای ایران را هرچه بیشتر به شرکتهای خارجی و سرمایه گذاران نشان داد.

شریفی نیک نفس به مذاکرات انجام شده با یک گروه اروپایی اشاره و تصریح کرد: این مذاکرات منجر به امضای تفاهمنامه ای شد که براساس آن با همکاری این شرکت اتریشی و تشکیل شرکت مشترک، صادرات ما به اروپا افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به امضای این تفاهمنامه با کشور اتریش اظهار کرد: شرکت بازرگانی پتروشیمی با امضای این تفاهمنامه علاوه بر کشورهای اروپایی، کشورهای شرق اروپا را مانند اسلوواکی، چک و بلغارستان و ... به عنوان بازارهای هدف برای صادرات محصولات پتروشیمی در نظر می گیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی به ایجاد یک هاب براساس این تفاهمنامه اشاره کرد و افزود: از طریق این هاب می توان محصولات پتروشیمی ایران را به کشورهای هدف و مصرف کننده نهایی رساند.

وی همچنین به نشستی با هیئت پاکستانی در روزگذشته اشاره کرد و گفت: مذاکرات با این هیئت ادامه دارد و امیدوارم به زودی مراودات با این کشور عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که محصولات پتروشیمی ایران از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این محصولات متقاضیان بسیاری در دنیا دارد اما باید با مدیریت صحیح، محصولات ما به بهترین قیمت به کشورهای هدف و به نام محصول ایرانی فروخته شود.

شریفی نیک نفس با اشاره به این که محصولات پتروشیمی متناسب با قیمتهای بین المللی صادر می شوند، یادآور شد: با توجه به تحمیل شرائط خاص در دوران تحریم به ما، هزینه های صادراتی بالایی پرداخت می شود که به مرور زمان و با آثار مثبت اجرایی شدن برجام این مشکلات نیز حل می شود.

 

کد خبر : ۳۶۲۶۲۴