خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر نیرو:

تمام استان‎ها برنامه‎های بلند‎مدت تأمین آب شهرها و روستاها را مشخص کنند

قائم‌مقام وزیر نیرو در هفتمین نشست تامین آب شهر مشهد گفت: لازم است تمام استان‎های کشور برنامه‎های بلند‎مدت خود را برای تأمین آب شهرها و روستاها مشخص کنند.

به‌گزارش ایلنا، هفتمین نشست تامین آب شهر مشهد با حضور "ستار محمودی"، قائم مقام وزیر نیرو، مدیران عامل شرکت‎های آب منطقه‎ای و آبفای شهری و روستایی استان خراسان رضوی و آبفای مشهد در شرکت آب منطقه‎ای برگزار شد.

در این نشست قائم‌مقام وزیر نیرو با تبریک سال نو و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از تلاش‎های حاضرین در جلسه به منظور تامین آب شهر مقدس مشهد تشکر نمود و اظهار کرد: با برگزاری این جلسات می‎توانیم در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر تامین آب مشهد گام برداریم.

محمودی افزود: بدین منظور لازم است در این استان و سایر استان‎های کشور، برنامه‎های بلند مدت خود را برای تامین آب شهرها و روستا همانند شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی مشخص نمایند تا در آینده دچار مشکلی در این خصوص نشویم.

وی تاکید کرد: برای تامین آب مشهد بخصوص ماه‎های آسیب‎پذیر، تمهیدات ویژه‎ای درنظر گرفته شود و مناطق حساس این شهر شناسایی شوند تا در مواقع بحران اقدامات درستی صورت گیرد.

محمودی گفت: علاوه بر این باید برای تامین آب سایر شهرها و روستاها نیز برنامه داشته باشیم و تمام توجه خود را معطوف مشهد نکنیم. همچنین باید به مدیریت مصرف آب نیز توجه ویژه داشت که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته‎است.

وی با اشاره به اجرای طرح جایگزینی پساب اظهار کرد: برای انجام درست این طرح و جذب مردم و کشاورزان به منظور همکاری در این زمینه، کیفیت فاضلاب و پساب خروجی دارای اهمیت است و در مشارکت و همکاری آن‎ها تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در این نشست گفت: امیدوارم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، اقدام و عمل خوبی برای تأمین آب شهر مشهد داشته باشیم.

"محمدحسین جعفری" در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص وضیت منابع آب استان خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بارندگی و حجم مخازن سدهای استان مطلوب نیست.

وی همچنین به بررسی اقدامات انجام شده درخصوص مصوبات ششمین جلسه تأمین آب شهر مقدس مشهد پرداخت و گزارش عملکرد و هزینه‎های آبرسانی به شهر مشهد از سد دوستی را بیان کرد و مذاکره با طرف ترکمنی جهت در نظر گرفتن حجم 50 میلیون مترمکعب برای شرب شهر مشهد در سال 96، واگذاری خط انتقال و تصفیه خانه 3 مشهد به آبفا و افزایش مبلغ آب بها را به عنوان پیشنهاداتی برای تأمین این هزینه‎ها دانست.

در این جلسه برنامه‎های میان‎مدت و بلند مدت مدیریت مصرف آب توسط سید علیرضا طباطبایی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد مطرح شد و حسین اسماعیلیان و محمد دانشگر، مدیران عامل شرکت‎های آبفای استان و روستایی، نیز به بیان اقدامات و مشکلات خود پرداختند.

 

کد خبر : ۳۵۷۹۶۱