خبرگزاری کار ایران

رییس جمهوری :

باید با جذب فناوری و سرمایه زمینه صادرات و تولید بیشتر را فراهم کرد

رییس جمهوری اظهار داشت: بند 11 سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر جایگاه ویژه مناطق آزاد و نقش آنها در توسعه کشور اشاره دارد و در این راستا باید با جذب فناوری و سرمایه، زمینه صدور کالا و خدمات و در نهایت تولید بیشتر را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به منظور شرکت در اجلاس سالانه روسای مناطق آزاد تجاری کشور، وارد جزیره کیش شد.

روحانی در فرودگاه بین المللی کیش در گفت وگو با خبرنگاران به ضرورت تلاش همگانی برای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دستورهای جلسه روز سه شنبه روسای مناطق آزاد تجاری کشور این خواهد بود که برای اجرای بند 11 سیاستهای اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی تاکنون انجام گرفته و چه برنامه ها و تصمیماتی برای اجرای شتابان تر آنها باید اتخاذ شود.

وی افزود : در نشست روسای مناطق آزاد تجاری سراسر کشور درباره برنامه ریزی ها و اقداماتی که طی سال جاری در این مناطق باید انجام گیرد برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.

رییس جمهوری افتتاح فرودگاه هندورابی و افتتاح و بازدید از چند طرح در دست اجرا در جزیره کیش را از دیگر برنامه های این سفر برشمرد و گفت: جزیره هندورابی از جزایری است که می تواند برای گردشگران ایرانی و خارجی بسیار جذاب و دیدنی باشد.

رییس جمهوری ورود 23 هزار مسافر طی 24 ساعت گذشته به جزیره کیش را بیانگر جاذبه این منطقه از ایران اسلامی دانست و گفت: طی یک سال گذشته نیز حدود 2 میلیون مسافر از جزیره کیش بازدید کردند که این ارقام نشان می دهد باید با ایجاد امکانات گسترده تر خدمت رسانی به مردم مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

 

کد خبر : ۳۵۶۶۰۰