خبرگزاری کار ایران

پاسخ مدیرعامل سابق فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به خبر اختلاس در این فروشگاه

محمدرضا رشیدی، مدیرعامل سابق فروشگاه طی جوابیه‌ای به برخی اظهارات مدیرعامل کنونی فروشگاه رفاه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از انتشار خبر وقوع اختلاس در فروشگاه‌‌های رفاه، که در نشست خبری فرشید گلزاده، مدیرعامل کنونی این شرکت اعلام شد، محمدرضا رشیدی، مدیرعامل سابق فروشگاه طی جوابیه‌ای به برخی اظهارات مدیرعامل کنونی فروشگاه رفاه پاسخ داد. این جوابیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایلنا قرار گرفت به شرح زیر است:

مدیرعامل محترم خبرگزاری ایلنا

با سلام؛ عطف به خبر شماره 355054 مورخ 94/12/23 در خصوص اختلاس و فروش بن درشرکت رفاه اعلام می‌دارد:

1ـ خبر منتشر شده مبنی براختلاس مدیران شرکت رفاه در سال 91 کذب محض بوده و موضوع از این قرار است احدی از کارکنان شرکت (استخدامی سال 75 که در سال 85 به علت پاره‌ای از مسائل از شرکت خارج شده) طی سال‌های 80 الی 91 با تبانی یا سهل‌انگاری تعدادی از کارمندان بانک اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب شرکت می‌نماید که موضوع در سال 91 با دستور اینجانب و پیگیری و بررسی توسط مدیران نظارتی شرکت کشف و منتج به تشکیل پرونده در مراجع قضایی (دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی) می‌شود لکن به دلیل متواری بودن فرد یاد شده (الف ـ ع) تاکنون حکم نهایی صادر نشده است.

حال سوال این است که آقای گلزاده چرا در این برهه زمانی با تشکیل نشست رسانه‌ای کشف اختلاس در دوره خود اعلام و از انتساب موضوع به دولت قبل چه هدفی را دنبال می‌کند؟

در صورتی که استخدام فرد یاد شده در دولت سازندگی و عمر کاری وی که در دولت اصلاحات بوده و ایشان در دولت قبل خارج شده و اگر انتقادی وجود دارد به زمان اشتغال و بهره‌برداری (الف ـ ع) که در دولت اصلاحات بایست اشاره می‌شد.

2ـ در خصوص فروش بن آقای گلزاده با سیاه‌نمایی اعلام داشته که 5 میلیارد تومان به شرکت ‌های سوری و کاغذی فروخته شده که این موضوع نیز کذب محض است. خریداران بن‌ها شرکت‌های تولیدی و تجاری باسابقه بوده که در قبال خرید، تضامین لازم را طی مراحل قانونی ارائه داده و تا قبل از سال 92 (یعنی قبل از حضور آقای گلزاده در شرکت رفاه) مبلغ 3.3 میلیارد تومان از وجوه مربوطه را به انضمام کارمزد متعلقه تسویه نموده که اسناد و مدارک موجود است.

3ـ در مورد استخدام 100 نفر به صورت غیر قانونی نیز باید اعلام شود که این موضوع نیز صحت ندارد و براساس اسناد و مدارک موجود هر گونه اشتغال، استخدام و تغییر وضعیت پرسنل براساس قانون کار مصوبات هیات مدیره و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های شرکت انجام می‌شود و اکثر پرسنل ومدیران مورد اشاره از کارکنان قدیمی با بیش از 15 سال سابقه و از کارمندان نمونه شرکت بوده و در حال حاضر نیز مشغول کار می‌باشند حال سوال اینجاست که چه تعداد از دوستان و بستگان مدیریت فعلی و با چه حقوق و مزایایی استخدام شده‌اند؟ به عنوان نمونه اعلام نماید مدیر فروشگاه تازه تاسیس برج شهرستان کرمان چه کسی می‌باشد.

4ـ به نظر می‌رسد نامبرده به علت عدم حضور مستمر در کشور و تحصیل در انگلستان فرصت کافی به نظارت دقیق بر شرکت را ندارد و با توجه به کاهش شدید سود و بنابر اسناد سازمان حسابرسی ارائه شده در مجمع عمومی سالیانه که به امضای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره رسیده تعداد 65 فروشگاه زیان‌ده و 51 فروشگاه از بازده فروش لازم برخوردار نیست برای سرپوش گذاشتن به واقعیت‌های شرکت به فرافکنی روی آورده لذا باتوجه قانون مطبوعات دستور فرمایید جوابیه را در همان ستون عینا در اسرع وقت منتشر نمایند. همچنین با توجه به اینکه این موارد مصداق نشر اکاذیب ایراد تهمت و تشویش اذهان عمومی به جهت بهره‌برداری مشخص می‌باشد در مراجع قضایی اقامه دعوای کیفری گردیده است.

محمدرضا رشیدی
مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سال‌های 1389 تا 1392

کد خبر : ۳۵۶۰۶۷