خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اعلام کرد:

هشدار نسبت به خرید ویلا در سفرهای نوروزی

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۸۷۶

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از آمادگی پاسخگویی وزارت راه و شهرسازی در تمام ساعات شبانه روز در ایام نوروز به شهروندان خبر داد و ضمن هشدار وزارت راه و شهرسازی به خریداران ویلا گفت: کارکنان از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، ۱۵۳۹ اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها و شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر را پاسخ می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید قاسم بی نیاز با اشاره به اینکه تلفن‌های گویای وزارت راه و شهرسازی در زمینه هواشناسی، وضعیت راه‌های کشور، حرکت قطارها و هواپیماها به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده پاسخگویی به شهروندان است، اظهار داشت: تلفن ۵۱۴۹ آماده پاسخگویی به مسافران ریلی در زمینه فروش بلیت، اعلام برنامه حرکت قطارها ، اطلاعات موجودی و اطلاعات آژانس‌ها و .... است و اطلاعات حرکت قطارها از شماره ۱۵۳۹ قابل پیگیری است.

وی افزود: تلفن ۱۳۴ هواگوی سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی نیز آماده پاسخگویی به شهروندان در زمینه وضعیت هوای تمام نقاط و راههای کشور، اطلاعیه های هواشناسی و توصیه به شهروندان است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی تصریح کرد: مسافران جاده ای نیز به منظور کسب اطلاعات در مورد وضعیت جاده ها، مسافت ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ در تهران تماس بگیرند. همچنین با شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۹۲۵۲۵۲ از سراسر کشور می توان وضعیت راه‌های کشور را از طریق تلفن و یا نمابر دریافت کرد و سامانه اطلاع رسانی www.۱۴۱.ir نیز آخرین اطلاعات حوزه‌ راه‌ها را ارئه می دهد.

وی ادامه داد: شماره دریافت پیامک ۳۰۰۰۱۴۳ و شماره ارتباط مستقیم ۸۸۸۰۴۴۰۰ آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه قیمت بلیت ناوگان برون شهری جاده ای است.

بی نیاز تاکید کرد: سامانه تلفن گویای ۱۹۹ نیز پاسخگوی اطلاعات پرواز در زمینه دریافت اطلاعات و جدول زمانی پروازها است. مسافران و استقبال کنندگان می‌توانند قبل از حرکت از منزل در تماس با این شماره تلفن از ساعت پرواز اطمینان حاصل کنند. همچنین مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها می توانند با شماره ۰۹۶۳۳ تماس بگیرند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی ضمن هشدار به مسافران نسبت به خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت های غیرمجاز اظهارداشت: خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت های مربوط به شرکت هواپیمایی فعال مجازاست و سایر سایت های فروش اینترنتی بلیت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

وی اعلام کرد: سامانه پیامک مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی به شماره ۳۰۰۰۷۰۷۰ و شماره تلفن ۸۲۲۴۴۰۹۰ آماده دریافت پیام‌های شهروندان در حوزه وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در پایان سفری ایمن برای تمامی مسافران آرزو ‌کرد.

یادآوری می‌شود شهروندان برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه راه‌های کشور، قطارها، هواپیماها و وضعیت هوای کلیه مسیرها می توانند به پایگاه اینترنتی وزارت راه و شهرسازی مراجعه و از طریق این سایت از لینک سایتهای سازمانها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه استفاده کنند.

 

هشدار وزارت راه و شهرسازی به خریداران ویلا در سفرهای نوروزی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ویلا و زمین در شهر‌های شمالی بدون در نظر داشتن شرایط لازم در ایام نوروز هشدار داد.

سیدقاسم بی نیاز اعلام کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را به ویژه در استان های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفکیک می کنند و به معرض فروش می گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می فروشند.

وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالکیت و مجوز ساخت اختصاص یابد که وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌کند دقت لازم را به هنگام خریداری این املاک به کار گیرند.

بی نیاز تصریح کرد: در این زمینه استعلام از اداره کل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.

وی با اشاره به نامه دادستان کل کشور در تاریخ ۱۰ اسفند سال جاری در رابطه با لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای کاهش تصرفات و تجاوزات به اراضی دولتی در ایام تعطیلات نوروزی تصریح کرد: وزارت راه وشهرسازی از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌‌ها درخواست کرده است که ضمن تعامل و هماهنگی با رؤسای محترم کل دادگستری استان و برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای حفظ حقوق بیت‌المال، نحوه اقدام شعب ویژه، گشت‌زنی نیروهای کشیک و نهایتاً اثرات و نتایج حاصله را برای مشاور وزیر و نماینده تام‌الاختیار در شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارسال کنند.

یادآوری می‌شود در تعطیلات نوروزی با مسافرت هم وطنان به ویژه به مناطق شمال کشور،افراد فرصت طلب و سودجو مبادرت به فروش زمین‌های کشاورزی به عنوان ویلا و یا با کاربری مسکونی و تجاوز به اراضی بیت المال می نمایند که بایستی اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز