خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در گفت وگو با ایلنا:

اولویت پروژه های صنعت برق در سال 95 اعلام شد/آغاز مبادله قراردادهای متعدد برقی با خارجی‌ها

فلاحتیان گفت: قرارداد احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی با راندمان بالا، احداث نیروگاه های فتوولتاییک و بادی، مناقصات پست های فوق توزیع انتقال از جمله پروژه هایی است که با شرکت های خارجی مبادله خواهد شد.

هوشنگ فلاحتیان  معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره پروژه های برقی وزارت نیرو در سال 95 گفت: ما در سال جاری اقدامات مختلفی برای آمادگی شبکه سراسری برق پیگیری می کنیم تا بتوانیم نیروگاه یزد2 و تابان بهبهان- ماهشهر را وارد شبکه کنیم.

وی تصریح کرد: ما در تلاشیم که شرایطی فراهم کنیم که ایستگاه های خطوط برق را برای تابستان فراهم کنیم تا تامین برق کشور در حد قابل قبولی باشد.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: همچنین مذاکرات متعددی با سرمایه گذاران خارجی انجام داده ایم و تصور بر این است که اکثر این مذاکرات به نتیجه خواهد رسید و شاهد مبادله قراردادها با سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: قرارداد احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی با راندمان بالا، احداث نیروگاه های فتوولتاییک و بادی، مناقصات پست های فوق توزیع انتقال از جمله پروژه هایی است که با شرکت های خارجی مبادله خواهد شد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه تنور فعالیت های صنعت برق در سال جاری گرمتر از سال 94 خواهد بود، درباره فاینانس خارجی پروژه ها گفت: پروژه های زیادی داریم که از طریق EPCF و فاینانس خارجی انجام می شود.

وی تاکید کرد: جاهایی که بخواهیم پروژه ها را با فاینانس انجام دهیم مناقصه برگذار می کنیم و در صورتی که سرمایه گذار خارجی باشد از طریق مذاکره وارد می شویم.

 

کد خبر : ۳۵۵۵۱۳