خبرگزاری کار ایران

مدیر توسعه بازار مشتقه در گفتگو با ایلنا:

خشکسالی مانع از عرضه زیره سبز در بورس کالا شد

عرضه زیره سبز متاسفانه بنا به خشکسالی که بوجود آمد با کمبود تولید مواجه شد و چون کشت آن به صورت دیم است کالای فیزیکی زیره سبز در سطح کشور حجم کافی را نداشت و به خاطر همین موضوع معاملات آن امسال رونق مطلوبی را هم نداشت.

پدرام زادنو عزیزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عرضه زیره سبز در بورس کالای ایران اظهار داشت: عرضه زیره سبز متاسفانه بنا به خشکسالی که بوجود آمد با کمبود تولید مواجه شد و چون کشت آن به صورت دیم است کالای فیزیکی زیره سبز در سطح کشور حجم کافی را نداشت و به خاطر همین موضوع معاملات آن امسال رونق مطلوبی را هم نداشت.

وی با بیان اینکه حجم بالایی از زیره سبز صادر می شود افزود: فعلا با توجه به کمبود زیره سبز برای انجام معاملات و مصرف داخلی عرضه ای نداشتیم.

عزیزی خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود حجم آن در بازار این موضوع به سال اینده موکول شد که در سال اینده در فصل برداشت و از خرداد ماه اگر تولیدات این محصول از سطح مطلوبی برخوردار باشد و فعالین بازار هم حمایت های لازم را داشته باشند ما این امکان را داریم تا مجددا زیره سبز راه اندازی کنیم.

وی در خاتمه گفت: برنامه های زیادی برای پذیرش دارایی های پایه جدید در صنایع مختلف داریم که در مراحل کارشناسی هستند و ما باید با دقت لازم قدم برداریم تا بتوانیم قرارداد جدیدی را که منتشر می کنیم با اطمینان نسبی از موفقیت آن گام برداریم.

کد خبر : ۳۵۵۲۸۲