خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت قطعه‌سازی gestamp در گفتگو با ایلنا:

دو سال آینده، زمان جهش خودروسازی ایران است / خودروسازان هزینه‌های خود را هدفمند کنند

با توجه به رفع محدودیت های بین المللی و اشتیاق خودرو سازهای مطرح برای حضور در ایران و شراکت با خودروسازان ایرانی در دو سال آینده می بایست منتظر جهش صنعت خودور سازی ایران بود

مدیر عامل شرکت قطعه سازی gestamp در گفتگو با ایلنا با اشاره به خودروسازی در ایران گفت: معتقد هستم که آینده صنعت خودرو سازی در ایران درخشان خواهد بود.

فرانسیسکو ریبراس افزود: دنیای خودرو در حال تغییر است و بازیگران زیادی در آن حضور دارند و این روزها رقبای جدید وارد بازار شده‌اند به طوری که در آینده نزدیک، بازار از انحصار چند خودورساز مشهور خارج می‌شود.

وی افزود: اگر شرکت‌های خودروسازی خواهان نگه داشتن خود در برابر رقبای جدید هستند باید هزینه های خود را هدفمند کنند.

مدیر عامل این شرکت اسپانیایی افزود: در سال 2000 در سه نقطه جهان خودرو سازان اصلی حضور داشتند که شامل اروپا ،آمریکا و ژاپن بود اما اکنون کشورهای دیگری نیز وارد عرصه خودروسازی شده اند از جمله چین که 28 درصد تولید خودرو جهان را در اختیار گرفته و سایر کشورها به غیر از مناطق فوق 25 درصد بازار را در اختیار گرفته‌اند که ایران نیز شامل همین کشورها می‌شود و انتظار می رود در آینده نقش ایران در صنعت خودرو سازی جهان پر رنگ‌تر شود.

وی تصریح کرد: با توجه به رفع محدودیت‌های بین‌المللی و اشتیاق خودروسازهای مطرح برای حضور در ایران و شراکت با خودروسازان ایرانی در دو سال آینده باید منتظر جهش صنعت خودور‌سازی ایران بود.

کد خبر : ۳۵۳۰۳۳