خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی خودروی ایران؛

از شایعه همکاری کرمان‌خودرو با فولکس‌واگن تا حضور دوباره ژیان

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۳۶۷

سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی خودروی ایران حاشیه‌های جالب توجهی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی ایران با دو دوره قبل تفاوت‌های بسیاری داشت در حالی‌که معمولا این همایش یک روزه بود اما امسال طی دو روز برگزار شد و این دو روز چندین پنل تخصصی با حضور کارشناسان مطرح داخلی و خارجی برگزار شد.

همزمانی این همایش با نمایشگاه خودرو سبب شد جذابیت‌های این رویداد بین‌المللی مطرح شود و قرار دادن فعالیت‌ها و برنامه‌های جانبی همزمان با پنل‌های تخصصی توانست مردم را به سوی خود جذب کند.

در مقابل سالن اجلاس‌سران که محل برگزاری همایش بود کمپانی رنو خودروهای برقی خود را به نمایش گذاشته بود. خودروهایی که بعد از طی مسافتی در همان محوطه با باتری همراه شارژ می‌شدند.

کرمان‌موتور نیز در همان محل دو خودروی جدید خود را به نمایش گذاشته بود اما اوج تحرک در محل نمایشگاه خودرو جایی بود که غول‌های خودروسازی داخلی آنجا بوده‌اند و تمام خودروهای خود را اعم از سبک و سنگین از محوطه آب‌نما تا درب‌جنوبی با ترتیب خاصی پارک کرده بودند.

ایران‌خودرو، سایپا و کرمان‌خودرو به عنوان اصلی‌ترین خودروسازان ایران هر کدام یک سالن را به صورت کامل در اختیار گرفته بودند و اقدام به معرفی محصولات خود می‌کردند.

سایپا         

این خودروسازی که در این همایش بیشتر از سایر همتایان خود در چشم بود، حاشیه‌های اصلی این نمایشگاه را به خود اختصاص داد.

بعد از صحبت‌های جمالی مدیرعامل این مجموعه در روز اول همایش مبنی بر افزایش سرمایه این خودروسازی و واکنش‌های مثبت به آن از سوی سهامداران، حضور رئیس‌جمهور در رونمایی از خودروی ساینا و صحبت‌های کارشناسان درباره افزایش تحرک این خودروسازی صحه گذاشت.

فعالیت‌های سایپا تا حدی بود که هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو هنگام سخنرانی خود به سایپا و مدیران آن مجموعه بابت این عملکرد تبریک گفت.

این در حالی بود که سعید مدنی مدیرعامل سابق این مجموعه نیز از وضع اسفناک سایپا و بدهی‌های آن به بانک در زمان تحویل دادن مدیریت به جمالی گفته بود.

در سالن سایپا امکان بازدید مجازی و سه‌بعدی از سایت سایپای کاشان فراهم شده بود و علاقه‌مندان با استفاده از عینک‌های سه‌بعدی علاوه بر بازدید از سایت این کارخانه امکان استفاده مجازی از خودروهای سناتو، سارینا و تیبا را داشتند.

 یکی از قسمت‌های پربازدید سالن سایپا خودروهای قدیمی این شرکت بود که سبب شده بود بازار سلفی گرفتن داغ شود. خودروهایی همچون ژیان، رنو5، آریا از جمله این خودروها بودند.

خودرو C4 از خانواده سیتروئن نیز طرفدارهای خاص خود را داشت و علاقه‌مندان به راحتی می‌توانستند پشت فرمان این خودرو بنشینند. عمده سوالات بازدیدکنندگان از این مجموعه شرایط فروش و قیمت خودروها بود.

کرمان‌موتور

این خودروسازی با آفرود کردن یکی از خودروهای X50 خود و اسپرت‌کردن آن تبدیل به سوژه ثابت عکاسان خبری و هنری شده بود، به طوری که این سالن یکی از شلوغ‌ترین سالن‌ها بود. درحالیکه در همایش شایعه شراکت این خودروسازی با فولکس‌واگن بر سرزبان‌ها بود کرمان‌موتور خودروی لیفان و X50 خود را به معرض نمایش گذاشته بود.

با توجه به قیمت پایین خودروهای این مجموعه نسبت به همکلاس‌های اروپایی خود توانسته بود توجه دوست‌داران خودرو را به خود جلب کنند.

در این سالن عمده سوالات بازدیدکنندگان درخصوص کیفیت خودروها بود که این امر به سبب چینی‌بودن محصولات این شرکت است که در جواب سوالات کارشناسان این شرکت همه‌گونه تضمین و قول خدمات پس از فروش کامل را به سوال‌کنندگان می‌دادند.

از دیگر جاذبه‌های این نمایشگاه کارتینگ بود که سبب شد صف طولانی برای حضور در این بخش تشکیل شود.

تست‌رانندگی و حرکات نمایشی توسط کارخانه‌های خودروسازی سبب شده بود سکوها مملو از جمعیت شود.

سرتاسر نمایشگاه غرفه‌هایی مربوط به انجمن خودروهای نایاب بود که هر دوره سنی با دیدن آنها قسمتی از خاطراتش زنده می‌شد.

استقبال گسترده از این نمایشگاه درحالیکه خودروسازهای معروف دنیا در آن حضور نداشتند مهر تاییدی بر صحبت‌های مهمان‌های خارجی این نمایشگاه بود که ایرانی‌ها را دیوانه ماشین و رانندگی می‌دانستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز