خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در افتتاح سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل:

بانک‌ها به روابط تجاری دو کشور وارد شوند

سفیر ایران در افغانستان اظهار داشت: آنچه حضور تجاری ایران در افغانستان را تضمین می‌کند، افزایش کیفیت کالاهای ایرانی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «محمدرضا بهرامی» در آئین گشایش سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: بالا بردن کیفیت کالا، ارایه خدمات بعد از فروش، پاسخگویی در مورد خدمات فنی ـ مهندسی، تسهیل روابط بانکی و انتقال خط تولید محصولات ایرانی به افغانستان از مهمترین عوامل پایداری ایران در بازار این کشور است.

وی با بیان اینکه اگر به کیفیت کالا توجه نکنیم باید این احتمال را بدهیم که سایر کشورها جای ما را در بازار افغانستان بگیرند، افزود: افغانستان جز شرکای سنتی ایران بوده و بین دو کشور همواره روابط خوبی حاکم بوده است، اکنون که تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور ما رفع شده انتظار افزایش بیشتر حجم تجارت را داریم.

بهرامی با تاکید بر افزایش روابط بانکی خاطرنشان کرد: باید بانک‌ها به روابط تجاری دو کشور وارد شوند و نقل و انتقال پول به صورت رسمی و از طریق فعال شدن بانک‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: نگاه ما باید در ارتباط با یکدیگر تجارت برد ـ برد باشد و تجار ایرانی باید بکوشند با انتقال خطوط تولیدی خود به این کشور، ضمن صادرات به افغانستان، شرایط اشتغال در این کشور را فراهم کنند.

سفیر ایران در افغانستان یادآور شد: ظرفیت‌های زیادی بین دو کشور وجود دارد، در کنار این ظرفیت‌ها، محدودیت‌ها نیز در حال برطرف شدن است، باید بخش خصوصی از این فضا به نحو احسن استفاده کند.   

سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان در حالی امروز چهارشنبه با حضور 111 شرکت ایرانی در کابل آغاز به کار کرد که محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، ولی‌ا... افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت، محمدرضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان، قربان حقجو رئیس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان (آیسا)، همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع افغانستان، داود شاه‌صبا وزیر معادن و پترولیوم افغانستان، خانجان الکوزی معاون ارشد اتاق تجارت و صنایع افغانستان، محمود سیادت مسئول اتاق مشترک ایران و افغانستان و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی ایران و افغانستان در آئین گشایش آن حضور داشتند.

کد خبر : ۳۵۲۲۷۴