خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی به ایلنا خبر داد :

ساخت خط ریلی جدید بین ایران و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۱۵۸

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ساخت خط ریلی جدید بین ایران و ترکیه خبرداد.

محسن پورسید آقایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه به دنبال ساخت یک خط جدید ریلی بین ایران و ترکیه هستیم، گفت: موافقت‌های کلی برای ساخت این خط ریلی جدید با کشور ترکیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه این خط ریلی از سمت مرز بازرگان ساخته می‌شود، ادامه داد: مشکل خط فعلی، دریاچه وان در خاک ترکیه است و مسیر جدید را از مسیر مرز بازرگان خواهیم ساخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: البته هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده‌ایم و فعلا عملیات نقشه‌برداری در حال انجام است و مطالعات این پروژه را شروع کرده‌ایم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین پروژه اتصال به شبکه ریلی برون مرزی، خط آهن رشت- آستارا- آستارا (آذربایجان) است، اظهار داشت: مذاکرات برای تامین فاینانس این پروژه در حال انجام است و بانکی از کشور چک به طور جدی برای تامین خط مالی این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های اتصالات ریلی برون مرزی، خط ریلی اینچه برون است که این خط ریلی در حال حاضر فعال شده است و امتداد خطوط ریلی به مرز افغانستان که می‌تواند ترانزیت ریلی را افزایش بدهد را در دستور کار داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تصویب صندوق توسعه حمل و نقل خبر داد و گفت: صندوق توسعه حمل و نقل با آورده ۱۰۰۰ میلیارد تومانی مصوب شده که البته این رقم آورده اولیه برای شروع به کار صندوق است و باید منابعی برای این صندوق در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز