خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت خبر داد:

GDP تا پایان برنامه ششم به 10 درصد می‌رسد

سخنگوی دولت یازدهم گفت: در برنامه پنجم توسعه رشد اقتصادی 8 درصد برآورد شد که 2.5 واحد آن باید از طریق بهره‌وری و 5/5 واحد دیگر آن از طریق سرمایه‌گذاری جدید حاصل شود. ما برای بهره‌وری سهم 35 درصدی قائل هستیم که یکی از راههای آن استفاده درست از این اموال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدباقر نوبخت- سخنگوی دولت یازدهم-درمراسم رونمایی سامانه جامع اطلاعات دستگاههای اجرایی (سادا) با اشاره به تبصره شش قانون بودجه گفت: مبلغی به ارزش یازده هزار میلیارد تومان که ۵ هزار میلیارد تومان آن اوراق مشارکت ۵ هزار میلیارد تومان دیگر آن اسناد خزانه و هزار میلیارد تومان آن صکوک است وجود دارد که براساس نیاز‌ها می‌توان از آن استفاده کرد و دستگاه‌ها می‌توانند از این هزار میلیارد تومان صکوک استفاده کنند اما هیچ دستگاهی مراجعه نداشته زیرا تضامین آن با دولت است.

وی گفت: در رابطه با صکوک مبنای تضمین اسناد مربوط به اموالی است که مربوط به دستگاههاست.

نوبخت با اشاره به میزان بهره‌وری گفت: در برنامه پنجم توسعه رشد اقتصادی ۸ درصد برآورد شد که 2.5 واحد آن باید از طریق بهره‌وری و ۵/۵ واحد دیگر آن از طریق سرمایه‌گذاری جدید حاصل شود. ما برای بهره‌وری سهم ۳۵ درصدی قائل هستیم که یکی از راههای آن استفاده درست از این اموال است.

معاون رئیس جمهور افزود: ما نظام GFF را پذیرفتیم و در صندوق بین المللی پول درآمدهای خود را که از طریق فروش نفت است عنوان کردیم که تاکنون موفق شدیم بخشی از آن را اجرا کنیم در نظام GFF که براساس تراز شکل گرفته هزینه‌ها و درآمد‌ها در آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نوبخت گفت: تاکنون تراز اموال در این بخش جایش خالی بود آن هم به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات بوده است زمانی که آماری نداشته باشیم نمی‌توانیم حسابرسی درستی انجام دهیم.

وی افزود: براساس پیش بینی‌ها تا پایان برنامه ششم GDP تا ده درصد رشد خواهد کرد این درحالی است که هم اکنون GDP هفت و نیم است.

سخنگوی دولت در خاتمه گفت: برای تامین مالی به جای فشار به خزانه می‌توان با بسط درآمدهای مالیاتی مالیات بیشتری را کسب کرد.

کد خبر : ۳۵۲۰۵۲