خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران خبر داد:

خرید تجهیزات 312 پست فوق توزیع برای توسعه زیرساخت‌های برق کشور

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از آمادگی این شرکت برای خرید تجهیزات 312 پست فوق توزیع به‌منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های برق کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، "غلامرضا خوش‌خلق" در حاشیه نشست وزیر نیرو با مدیران شرکت‌های برق منطقه‌ای سراسر کشور با وزیر نیرو، در ساختمان ستادی این وزارتخانه، از آمادگی این شرکت برای خرید 312 دستگاه پست فوق توزیع برق خبر داد و اظهار داشت: با ابلاغی از سوی وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی توانیر، قرار است شرکت برق منطقه ای تهران به نیابت از شرکت‌های برق منطقه‌ای سراسر کشور 312 پست فوق توزیع برق را بصورت GIS و معمولی خریداری کند.

وی با بیان اینکه مقدمات این کار حدود یک سال است که از سوی شرکت برق منطقه‌ای تهران در حال پیگیری است، افزود: اخیرا با توجه به شرایط برجام و در رفع تحریم‌ها و باز شدن فضای فعالیت‌های اقتصادی،‌ تعداد 97 متقاضی از جمله شرکت‌های بین‌المللی به ما مراجعه کرده‌اند که 38 متقاضی با پر کردن اسناد مناقصه و تحویل آن، در مرحله انجام ارزیابی قرار گرفته‌اند تا در نهایت نسبت به تهیه فهرست کوتاه اقدام نموده و مناقصه را برگزار کنیم.

خوش‌خلق ادامه داد: مناقصه این 312 پست در 5 مرحله برگزار خواهد شد که یک مرحله مربوط به GIS و چهار مرحله به‌صورت AIS در رنج‌های 132 و 63 کیلوولت برگزار می‌شود.

وی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته در بخش سرمایه‌گذاری در صنعت برق به ویژه انتقال و فوق توزیع، با کمبود و عقب‌ماندگی مواجه بودیم که با ایجاد شرایط مناسب با قطع تحریم‌ها، مصمم هستیم تا نسبت به رفع این کمبودها تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در ادامه افزود: به غیر از این مناقصه، 84 دستگاه پست انتقال را نیز در دستور خرید داریم تا در مرحله بعدی، به  نیابت از شرکت‌های برق منطقه‌ای مقدمه‌های برگزاری مناقصه خرید آنان را نیز پیگیری و فراهم کنیم.

او هدف از خرید این پست‌ها را ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین برق پایدار کشور عنوان کرد و در ادامه بیان داشت: اعتبار ارزی خرید تجهیزات 312 پست حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار و اعتبار 84 پست مرحله بعدی نیز حدود 1.5 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

خوش خلق جمع اعتبارهای برای خرید کل این پست‌ها را نزدیک به 3 میلیارد دلار تخمین زد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های داوطلب می توانند نسبت به فاینانس این پروژه ها اقدام کنند، تصریح کرد: 51 درصد محصولات الزاما باید تولید داخلی باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران اظهار امیدواری کرد، در سال 95 پیمانکاران این پروژه مشخص، و عملیات مربوط به ساخت ابنیه و نصب تجهیزات آغاز شود.

 

کد خبر : ۳۵۱۶۱۰