خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک صادرات ایران:

مجموع مطالبات معوق بانک صادرات نسبت به بهمن پارسال 8درصد کاهش یافت

معاون حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک صادرات ایران گفت: مجموع مطالبات معوق این بانک در پایان بهمن ماه امسال نسبت به روز مشابه پارسال افزون بر هشت درصد و در همسنجی با روز پایانی پارسال سه درصد کاهش یافت.

به گزارش ایلنا از بانک صادرات ایران، «ستار شیرعالی» افزود: میزان مطالبات ارزی نیز در پایان بهمن ماه امسال نسبت به روز مشابه پارسال افزون بر ١١ درصد و در مقایسه با پایان پارسال بیش از هفت درصد کاهش داشت.

وی روند مانده تسعیر نشده مطالبات ارزی را کاهشی توصیف کرد و اضافه کرد: با حذف اثر افزایش نرخ ارز، مطالبات ارزی و مانده مجموع مطالبات غیر جاری بانک از کاهش بیشتری برخوردار شده است.

این مقام مسئول بر اثر منفی مطالبات بر توان اعتباردهی بانک ها تاکید کرد و گفت: کاهش ارزش واقعی دارایی های بانک، کمبود نقدینگی، کاهش درآمد و سود، افزایش هزینه واقعی عملیات بانکی و بالا رفتن ریسک اعتباری از دیگر پیامدهای منفی حاصل از انباشت مطالبات است.

وی افزود: کاهش مطالبات، ظرفیت بانک را برای پرداخت تسهیلات، سرمایه گذاری ها تازه و مشارکت در طرح های عمرانی دوچندان می کند که محقق شدن این مهم سودآوری بیشتر بانک را نیز به دنبال خواهد داشت.

کد خبر : ۳۵۱۳۹۲