خبرگزاری کار ایران

مستخدمین حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

آموزش های لازم برای صادرات به تجار داده شود / همه واردکننده شده‌اند

مستخدمین حسینی گفت: در حال حاضر دانشکده بازرگانی در کشور تاسیس شده اما دانشکده ای برای صادرات نداریم.

حیدر مستخدمین حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بهترین راهکار برای خروج از رکود اظهار داشت: متاسفانه بانک‌های ما برای فعالیت‌های با فناوری بالا و به روز تسهیلاتی ارائه نمی دهند، این در حالی است که حوزه‌های اقتصادی ما باید کنار هم قرار گیرند و با همپوشانی حرکت کنند.

وی افزود: مسیر صنعت ما همسو با مسیر صنعت دنیا  نیست و ما به لحاظ تکنولوژی بسیار عقب تر از آنها هستیم و اقدام برای فعالیت های اقتصادی و اخذ مجوز در ایران هم بسیار سختگیرانه و گزینشی است.

وی با بیان اینکه نیازمند بهبود فضای کسب و کار هستیم گفت: در دستور کار قرار دادن اعطای تسهیلات به برنامه های جدید و نو و حذف محدودیت و ممنوعیت ها برای فعالیت های اقتصادی حائز اهمیت است.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: برای باز شدن منابع بانکی و سرمایه ملی فریز شده در وهله اول باید به موضوع اشتغال پرداخت و نرخ بیکاری را کاهش و تولید ناخالص داخلی را افزایش داد .

مستخدمین حسینی با تاکید بر اینکه باید کانون های فرامرزی شکل گیرد و آموزش های لازم برای صادرات به تجار داده شود تصریح کرد: اکثر تجار ما واردات را به خوبی یاد گرفته اند و همه واردکننده شده اند اما در خصوص صادرات همواره در سالهای گذشته با مشکل مواجه بوده ایم.

مستخدمین حسینی با اشاره به افزایش صادرات غیر نفتی گفت: در حال حاضر دانشکده بازرگانی در کشور تاسیس شده اما دانشکده ای برای صادرات نداریم.

وی با بیان اینکه پیمان های منطقه ای را باید جدی تر گرفت افزود: پس از برجام تمامی واردات به جوینت فنچر و سرمایه گذاری مشترک معطوف شد این در حالی است که باید در قالب اقتصاد ملی تکنولوژی را وارد و اشتغال را افزایش دهیم .

وی با بیان اینکه نیازمند تدوین برنامه ای برای پروسه ای 5 ساله هستیم گفت: برنامه ششم نباید بهترین محفل برای حرف های زیبا باشد و تنها در صورتی که محور برنامه ششم به سمت اشتغال باشد بسیاری از آسیب های اجتماعی و معضلات کنونی برطرف خواهد شد.

 

 

 

 

 

کد خبر : ۳۵۰۰۵۷