خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه بهاره تهران در ۵ نقطه شهر برگزار می‌شود

دبیر کل اتاق اصناف با بیان اینکه نمایشگاه های بهاره به صورت محدود در مناطق محروم استانها برگزار می شود گفت: نمایشگاه بهاره تهران از ۱۲ تا ۲۱ اسفندماه جاری در پنج نقطه شامل ارم سبز، حکیمیه، مصلای تهران، بوستان ولایت و خاوران برگزاری می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی عوض پور در مورد برگزاری نمایشگاه های بهاره در ایام پایانی سال و تاثیر این نمایشگاه ها، اظهار داشت: با توجه به تحولات اقتصادی در دو سال گذشته، رویکرد اقتصادی جدیدی در پیش است و ایام پایانِ سال متفاوتی را نسبت به سی و اندی سال گذشته خواهیم داشت.

وی درباره رکود اقتصادی و تلاش دولت برای ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور افزود: اعتقاد ما این بوده و هست که امسال نیازی به برگزاری نمایشگاه های بهاره وجود ندارد.

عوض پور با اشاره به تصمیم گیری مسئولان مربوطه برای برگزاری نمایشگاه های بهاره به صورت محدود در برخی از نقاط، گفت: در سال های گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی بخش دولتی اقتصاد تاکید بر برگزاری نمایشگاه های بهاره با تولیت دستگاه های دولتی مرتبط داشت اما امسال سیاست بر این است که با تشخیص کمیته ی سه نفره ای متشکل از استانداران هر استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و روسای اتاق اصناف بر حسب ضرورت نمایشگاه های بهاره به صورت محدود در مناطق محروم برگزار شود.

وی متذکر شد: اعتقاد اتاق اصناف ایران کماکان این است که نیازی به برگزاری نمایشگاه های بهاره در سال جاری نیست؛ چون می توانیم بر اساس ظرفیت های قانونی موجود، فروش های فوق العاده و حراج های فصلی را توسط واحدهای صنفی عرضه کالا داشته باشیم.

عوض پور تصریح کرد: وقتی فروشگاهی دارای هویت فیزیکی و جایگاه مشخصی باشد، برای رسیدگی به تخلفات این واحد صنفی، مرجعی وجود دارد اما وقتی مجموعه ای بدون شناسنامه و دستفروش باشد؛ جایگاه برای رسیدگی به شکایات مربوط به آن نیز کمتر خواهد بود.

گفتنی است ؛ نمایشگاه بهاره تهران از 12 تا 21 اسفندماه جاری در پنج نقطه شامل ارم سبز، حکیمیه، مصلای تهران، بوستان ولایت و خاوران برگزار می‌شود.

 

کد خبر : ۳۴۹۸۳۹