خبرگزاری کار ایران

وزیرنیروی گرجستان مطرح کرد:

اتباع ایرانی می توانند بدون ویزا به گرجستان سفر کنند / تمرکزمان در استفاده از منابع آب گرجستان است

دولت گرجستان تصمیم گرفته که نقض روادید را برای ایرانیان در نظر بگیرد و به این ترتیب اتباع ایرانی بدون ویزا امکان سفر به کشور گرجستان را خواهند داشت که این امر به توسعه و همکاری و روابط دو کشور و دو ملت کمک می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاخا کالادزه وزیر انرژی گرجستان پس از دیداربا وزیر نیروی کشورمان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دو کشور جلسه مفیدی داشتند و خصوص موضوعات مختلف و طرح های مشترک بحث و مذاکره کردیم.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت گرجستان تصمیم گرفته که نقض روادید را برای ایرانیان در نظر بگیرد و به این ترتیب اتباع ایرانی بدون ویزا امکان سفر به کشور گرجستان را خواهند داشت که این امر به توسعه و همکاری و روابط دو کشور و دو ملت کمک می کند.

وزیر انرژی گرجستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت های ایرانی از امکانات و دانش فنی برخوردارند توافق کردیم که در پروژه های انرژی کشور گرجستان حضور داشته باشند .

همچنین در زمینه تبادل برق بین دو کشور توافق حاصل شده به این ترتیب که در زمستان و زمان پیک مصرف برق از ایران برق وارده کرده و در تابستان و زمان پیک مصرف برق به ایران صادرات داشته باشیم.

وی با ابراز اطمینان از این که همکاری بین دو کشور مفید وسازنده خواهد بود تصریح کرد: در بخش‌های مختلف از جمله حمل ونقل و توریست نیز همکاری خواهیم داشت و مطمئنیم که روابط بین دو کشور بیش از پیش توسعه و تعمیق خواهد یافت.

وی در ادامه درباره موضوع جلسه خود با وزیر نفت کشورمان گفت: در این جلسه نیز درباره امکان صادرات گاز کشورما مطرح شد اما با توجه به قیمت گاز از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود اما می توانیم در اینده نیز در مورد حجم گاز صادراتی و میزان تعرفه ها بحث و تبادل نظر کنیم.

وزیر نیروی گرجستان در مورد سرمایه گذاری گرجستان در پروژه‌های ایران نیز گفت: ما از لغو تحریم ها از ایران خوشحالیم و تمرکزمان در استفاده از منابع آب گرجستان است و مطمئنیم که مشارکت ایرانی ها در این پروژه ها برای سرمایه گذاران ایرانی جذاب خواهد بود و اولویت ما استفاده از منابع آبی گرجستان است.

کد خبر : ۳۴۷۷۶۳