خبرگزاری کار ایران

حجم عملیات قرنطینه‌ گیاهی با توسعه تجارت کشاورزی افزایش یافته است

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت:افزایش تجارت محصولات کشاورزی با اجرای برجام، جایگاه قرنطینه‌ای و حجم عملیات سازمان حفظ نباتات را افزایش داده است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، دکتر محمدعلی باغستانی بیان داشت: با توافق هسته ای و لغو تحریم ها، تعاملات بین المللی به ویژه در مسایل قرنطینه ایی رو به افزایش گذاشته است.

باغستانی تصریح کرد: روسیه برای هر یک از گواهی های بهداشتی از ما استعلام خواسته به طوری که ظرف چند هفته گذشته بیش از 600 گواهی بهداشتی برای روسیه صادر کرده ایم.

وی در مورد تاثیر لغو تحریم ها بر کیفیت سموم نیز گفت: کشورهای اروپایی در زمینه ارتقای کیفیت و افزایش دانش سموم کمک زیادی می توانند به کشور ما کنند.

رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: به دست آوردن منابع و مواد اولیه خوب و با کیفیت برای افزایش کیفیت سموم تولید داخلی نیز مدنظر ما است.

وی در مورد اقدام های این سازمان در زمینه مبارزه با آفات گندم در سال جاری نیز اعلام کرد: تاکنون بیش از 300 هزار هکتار در خوزستان مبارزه با علف های هرز گندم داشته ایم.

باغستانی با اشاره به بارندگی ها در استان‌های ایلام و کرمانشاه خاطرنشان کرد: افزایش بارندگی‌ها، احتمال افزایش بیماری زنگ و علف‌های هرز گندم را بیشتر می‌کند و از این رو شبکه‌های پیش آگاهی باید هوشیار باشند.

 

کد خبر : ۳۴۷۴۳۱