خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل قشم ایر:

افتتاح 4 مسیر پروازی از مبدا‌ء قشم / افزایش 31 درصدی پروازهای قشم‌ایر

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم با بیان اینکه علاوه بر پروازهای جدید گرگان، کرمانشاه، تبریز، اصفهان به زودی پروازهای شیراز، مشهد، ساری و مسقط اضافه می شود گفت: در طول یکسال گذشته شاهد افزایش 31 درصدی پروازهای قشم‌ایر بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود شکرآبی در مراسم افتتاح 4 خط پروازی جدید از مبداء قشم توسط شرکت هواپیمایی قشم‌ایر گفت: 4 مسیر پروازی از مبداء قشم به مقاصد اصفهان، تبریز، گرگان و کرمانشاه برقرار می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت شرکت هواپیمایی قشم اظهار داشت: قشم‌ایر در سال 72 با اجاره یک فروند هواپیمای مسافری و یک فروند هواپیمای باری و با عنوان تجاری فراز قشم شروع به کار کرد و در سال 79 تعداد هواپیماهای خود را به 7 فروند رساند.

شکرآبی ادامه داد: در سال 90 هلدینگ سورینت مدیریت فراز قشم را برعهده گرفت اما در تاریخ 93/10/18 فراز قشم به شرکت نفت  واگذار شد و به قشم‌ایر تغییر نام داد.

وی با بیان اینکه قشم‌ایر 19 خط هوایی داخلی و 14 خط هوایی خارجی دارد گفت: به زودی مسیرهای شیراز، مشهد و ساری هم از مبدا قشم اضافه خواهد شد و در مسیر بین‌المللی هم پرواز مسقط را برقرار می‌کنیم.

مدیرعامل قشم‌ایر با بیان اینکه این شرکت هواپیمایی 21 فروند هواپیما در ناوگان خود دارد گفت: 4 فروند فوکر 50 در ناوگان قشم‌ایر فعال است و از 4 فروند فوکر 100، 3 فروند عملیاتی و یک فروند هم در مرحله c چک است همچنین از سه فروند ایرباس 320 دو فروند آن عملیاتی و از 5 فروند ایرباس 600/300 دو فروند آن عملیاتی و یک فروند هم تا شب عید عملیاتی می شود ویک فروند هم تا قبل از پروازهای های‌سیزن به ناوگان اضافه می شود

وی ادامه داد: همچنین 5 فروند هواپیمای RG انگلیسی فعال است که چک و نگهداری این هواپیماهای انگلیسی بسیار سخت است.

شکرآبی با بیان اینکه در یکسال اخیر در مسیر تهران ـ قشم ـ تهران 11 هزار مسافر و در مسیر قشم ـ دبی ـ قشم 59 هزار مسافر جابجا شد گفت: هر ماه حدود 60 پرواز داخلی و 30 پرواز بین‌المللی نیز انجام می‌دهیم و با برقراری پروازهای جدید از بهمن ماه تعداد 7 پرواز داخلی هم اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش 31  درصدی پروازهای قشم ایر بوده‌ایم گفت: 90 پرواز در ماه به 118 پرواز می‌رسد.

تبدیل فرودگاه‌ها به بنگاه‌های اقتصادی

همچنین در این مراسم شمس‌نژاد مدیر عامل فرودگاه قشم با بیان اینکه به زودی شهر فرودگاهی قشم تعریف می‌شود گفت: باید فرودگاه‌ها به بنگاه‌های اقتصادی درآمدزا تبدیل شوند و فرودگاه قشم در سطح منطقه جایگاه مورد توجه‌ای داشته باشد.

وی همچنین از اخذ گواهی‌نامه فرودگاهی بین‌المللی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم با برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف میزان گردشگر به کیش را افزایش دهند.

کد خبر : ۳۴۵۶۱۱