خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ترکیه عنوان کرد:

ایران دروازه ورود ترکیه به آسیای میانه

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۰۰۷

ما بر این باور هستیم که ایران دروازه ورود به بازار آسیای میانه و همچنین ترکیه دروازه ورود ایران به اروپا است بر همین اساس دو کشور مجبور هستنتد که روابط خود را با یکدیگر گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوب بارتیک رئیس اتاق بازرگانی غازی انتپ ترکیه امروز در نشست مشترک اعضای این اتاق با اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشترکات دو کشور گفت:در این مدت برخی موانع سبب شد که ما نتوانیم آن مقدار که شایسته است با یکدیگر تجارت داشته باشیم اما امروز ما اینجا تصمیمی گرفتیم که این موانع را از بین ببریم.

وی افزود:اعضای اتاق بازرگانی ترکیه از دو سال پیش سفرهای تجاری خود را به ایران آغاز کرده اند زیرا ما بر این باور هستیم که ایران دروازه ورود به بازار آسیای میانه  و همچنین ترکیه دروازه ورود ایران به اروپا است بر همین اساس دو کشور مجبور هستنتد که روابط خود را با یکدیگر گسترش دهند.

 بارتیک افزود: بیش از هر چیزی مشترکات دینی و فرهنگی میان ترکیه و ایران وجود دارد.

وی تاکید کرد: اگر حمل و نقل وجود نداشته باشد تمام خریدها بی‌نتیجه باقی‌ می‌ماند و به مقصد نمی‌رسند.

عضو اتاق بازرگانی ترکیه با بیان اینکه موانع موجود در این سال‌ها باعث شد تا نتوانیم تجارت درستی با ایران داشته باشیم افزود: ایران برای ما بازار بسیار مهمی است و همان‌طور که در اربیل عراق اتاق تجارت غازی آنته را باز کردیم قصد داریم در ایران نیز فعالیت این اتاق را آغاز کنیم.

به گفته وی، ایران و ترکیه به یکدیگر نیاز دارند و به همین دلیل باید روابط خود را با یکدیگر گسترش دهند.

وی تاکید کرد: هدف ما از ورود به بازار ایران فروش محصولات نیست، بلکه ایران دروازه ورود ما به آسیای میانه است و همچنین ترکیه می‌تواند برای ایران دروازه‌ای برای ورود به اروپا باشد و این سنگ‌بنایی برای گسترش روابط دو کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز