خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفت‌وگو با ایلنا :

حضور بانک‌های خارجی در ایران به تدریج خواهد بود

بسیاری از بانکهای ما پیش از تحریم ها نیز با تعداد شعب و کارگزارانی که در خارج از کشور داشتند این توانایی را داشتند که با بانکهای خارجی در ارتباط باشند.

سیامک دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط بانک‌های داخلی برای ارتباط با بانکهای خارجی و افزایش سرمایه فراهم است؟ ، گفت: بسیاری از بانک‌های ما پیش از تحریم ها نیز با تعداد شعب و کارگزارانی که در خارج از کشور داشتند این توانایی را داشتند که با بانک‌های خارجی در ارتباط باشند.

وی افزود: البته این ارتباط پیش از این به صورت محدود با چند کشور انگشت شمار بود که مسلما پس از لغو تحریم ها تعداد این کشورها افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که‌ آیا در شرایط کنونی نیاز به اصلاح ساختار بانکی کشور و تغییر قوانین وجود دارد؟ گفت : به طور حتم روند حضور بانک‌های خارجی در اقتصاد ایران به تدریج خواهد بود و این حضور ، داخلی‌ها را تهدید نخواهد کرد. با این حال بانک های خارجی به خوبی می‌دانند که شرط حضور در ایران تطابق کارکردشان با بانکداری اسلامی است و بانک‌های ایرانی نیز توانایی انطباق با قوانین بانکهای خارجی را دارند.

وی همچنین در خصوص میزان بدهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بانک مرکزی گفت: ما بدهی به بانک مرکزی نداریم و کفایت سرمایه این بانک حدود 30 درصد است که البته جزو بالاترین کفایت‌های سرمایه در شبکه بانکی به حساب می‌رود.

 

 

کد خبر : ۳۴۲۹۵۵