خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت نظام مندی تولید، فرآروری و بازرگانی گیاهان دارویی ایران

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت نظام مندی و یکپارجه سازی تولید،فرآروری و بازرگانی گیاهان دارویی در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی،  مهندس محمود حجتی در جلسه ستاد گیاهان دارویی که با حضور معاونین و مدیران ارشد این وزارت و نمایندگان و فعالان حوزه گیاهان دارویی برگزار شد، کاربردهای گیاهان دارویی در زمینه های غذا، دارو و بهداشت نقش این صنعت را در درآمدزایی، کسب و کار و تجارت مهم عنوان کرد و افزود: ایران با توجه به شرایط اقلیمی و تنوع گونه های گیاهی، ظرفیت های منحصر به فردی در تولید گیاهان دارویی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت بالفعل کردن این ظرفیت‌ها، برنامه ریزی و ایجاد نظامی یکپارچه و منسجم را ضروری خواند و گفت:این نظام باید حوزه های تولید، صنایع فرآوری و بازرگانی گیاهان دارویی را منسجم و یکپارچه نماید.

مهندس حجتی تصریح کرد: نظام مندی حوزه تولید باید به حفظ و پایداری گونه های طبیعی، افزایش عملکرد و تنوع بخشی در کشت گیاهان دارویی و مردمی کردن فرآیند کشت بیانجامد. وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بر لزوم جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت:برای ایجاد صنایع فرآوری و تولید مواد با ارزش افزوده بالا باید از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان بهره برداری شود.

مهندس حجتی با بیان این که مدیریت بهره برداری از گیاهان دارویی در مراتع باید به افزایش ظرفیت، میزان باروری، حفظ و پایداری آنها بیانجامد،اظهار داشت: این شیوه بهره برداری از مراتع باید نظام مند و مدیریت شود.

کد خبر : ۳۴۲۹۴۴