خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

پرداخت 16 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای بهسازی خانه‌های روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از 5 میلیون و 151 هزار واحد مسکونی، یک میلیون و 600هزار واحد نوسازی و بهسازی شده است گفت: تاکنون 16 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا تابش در مراسم تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سراسر کشور بیش از 37 هزار و 450 آبادی بالای 20 خانوار وجود دارد اظهار داشت: جمعیت ساکن این تعداد آبادی به 20 میلیون و 692 هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعداد خانوار ساکن در روستاهای بالای 20 خانوار 5 میلیون و 565 هزار خانوار است گفت: در حال حاضر 5 میلیون و 151 هزار واحد مسکونی در روستاهای بالای 20 خانوار وجود دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای برای بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی انجام شده است گفت: از 5 میلیون و 151 هزار واحد مسکونی در روستاها، یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی بهسازی و نوسازی شده‌است.

تابش ادامه داد: تا به امروز چیزی حدود 16 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان برای نوسازی وبهسازی خانه‌های روستایی داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سالانه چیزی حدود 200 هزار واحد مسکونی روستایی بهسازی و نوسازی شده است گفت: در این طرح هدف ما تنها نوسازی و بهسازی سکونت‌گاه‌های روستایی نیست و به دنبال نوسازی و بهسازی فضاهای معیشتی هم هستیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونت امور تولیدات امور دامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود و پرداخت هماهنگ تسهیلات به منظور بهبود ساختار اماکن دامی ومسکن روستایی، نظارت فنی مشترک بر ساخت و ساز اماکن روستایی و تبیین راهکارهای مشترک برای بهبود ساختار معیشتی دامداران روستایی از عمده این تفاهم‌ها است.

وی با بیان اینکه در سرشماری سال 92 بدست آمد که 33 درصد از واحدهای مسکونی روستایی فضای معیشتی در خود دارند ادامه داد: در آمار بدست آمده در سال گذشته شاهد روند نزولی فضای معیشتی از فضای مسکونی بودیم بنابراین به دنبال راهکارهایی برای افزایش این سهم در فضاهای مسکونی بودیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: یکی از دستگاه‌هایی که می‌توانست اقتصاد پایدار در روستا را افزایش دهد وزارت جهاد کشاورزی بودیم و توانستیم با تفاهم‌نامه‌ای برای افزایش فضای معیشتی  در مناطق روستایی به افزایش اشتغال در روستاها کمک کنیم.

تابش تاکید کرد: روستاهایی دراولویت ارائه تسهیلات و انجام پروژه‌های مختلف اولویت قرار می‌گیرند که از روستاهای مولد باشند و تراز اقتصادی مثبت داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در روستاها 13 درصد است که از این دست تفاهم‌نامه‌ها برای افزایش اشتغال و اقتصاد پایدار کمک به کاهش نرخ آمار بیکاری می‌کند.

 

کد خبر : ۳۴۲۰۰۱