خبرگزاری کار ایران

پیوند اقتصاد و فرهنگ، پیش‌ نیاز توسعه فرهنگی

در خبرها شنیده شده شرکت "رایتل" همچون سال قبل در برگزاری جشنواره فیلم فجر مشارکت جدی خواهد داشت. این حرکت در جهان امروز را می توان از چند زاویه به فال نیک گرفت.

در دنیای امروز پیوند عمیق و تأثیرگذاری بین کمپانی‌های بزرگ اقتصادی و فرهنگی برای جذب مخاطب و اقناع نیازهای آنان ایجاد شده که در ایران متاسفانه بدلائل نامعلوم این وحدت و پیوند مورد غفلت واقع شده است.

"فرهنگ سازی" در یک جامعه ی در حال توسعه، تنها توسط متولیان فرهنگ امکان پذیر نیست بلکه همه گروه¬ها و قشرها و سازمانها و نهادها باید مشارکت جدی داشته باشند.

در یک دوره¬ای، برخی معتقد بودند کمپانی¬های بزرگ اقتصادی تنها باید مسیر اقتصادی خودرا طی کنند و حضورشان در عرصه فرهنگ صدمات جدی به حوزه فکر و اندیشه وارد می¬کند اما امروز تحلیل گران در جهان معاصر به این باور و اعتقاد رسیده اند که  بهره برداری از کمپانی های بزرگ اقتصادی و البته با تدبیر و اندیشه های مطلوب و کار آمد می تواند رشد چشمگیری را در حوزه فرهنگ ایجاد کند.ضمن آنکه متولیان کمپانی‌های بزرگ  اقتصادی نیز به این نتیجه رسیده اند با سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ بهتر می توانند در پیشبرد اهداف کلان خود موفق عمل کنند و به همین دلیل بخشی از بودجه¬های کلان این کمپانی¬ها به عرصه فرهنگ و اندیشه اختصاص دارد.

متأسفانه در ایران از این پتانسیل استفاده و بهره برداری کامل نشده است. در این میان شنیده¬ها حاکیست شرکت "رایتل" تصمیم جدی و واثق گرفته در راستای ترویج فرهنگ و هنر این مرزو بوم نه تنها پشتوانه مالی جشنواره فیلم فجر باشد بلکه در آینده نزدیک با ایجاد کارگروه¬های فرهنگی، هنری گام موثر و مفیدی در تولید فکر و اندیشه و ترویج فرهنگ جامعه ایرانی بردارد.

سینما در این میان یکی از ابزارهای قدرتمند ترویج تفکر و اندیشه است که در سطح جهان مخاطبینی با طیف های گسترده و متنوع را جذب کرده و با لطبع سینمای ایران نیز توانسته قدم های مفید و گسترده و جهانی در این راه بردارد، طبیعتأ شرکت رایتل به این نتیجه رسیده که اگر با سینمای ایران پیوند نزدیک و تنگاتنگی ایجاد کند هم می‌تواند درحوزه فرهنگ خدمات شایانی به این جامعه ارایه دهد و هم در پیشبرد اهداف کلان خود  موفق می باشد.

کلام آخر اینکه این گام مثبت را با نگاه مثبت، مورد تقدیر و حمایت قرار دهیم و زمینه را برای حضور گسترده همه کمپانی های اقتصادی کشور فراهم کنیم تا در مسیر توسعه روزافزون جامعه ایرانی "فرهنگ و هنر" این مرز و بوم، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

کد خبر : ۳۴۱۷۴۵