خبرگزاری کار ایران

امضای دو سند همکاری میان ایران و ارمنستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان در دیداری که امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتند دو سند همکاری مشترک به امضا رساندند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان در دیداری که امروز در وزارت ارتباطات و  فناوری اطلاعات داشتند دو سند همکاری مشترک به امضا رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه دیدار با وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان در جمع خبرنگاران بیان داشت: در ملاقات امروز در رابطه با ابعاد مختلف توافق دو کشور بحث و اظهار نظر شد که آن را مثبت و مفید ارزیابی می‌کنم.

واعظی افزود: در زمینه همکاری‌های مشترک بین دو کشور از جمله مخابرات، اینترنت ودیتا بررسی‌هایی توسط گروه‌های کارشناسی دو کشور انجام شده است که انتظار داریم در زمینه انتقال دیتا و اینترت به توافقات خوبی دست یابیم به طوری که حجم تبادل دیتا بین دو کشور به 4 برابر ارتقا یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیزدهمین کمیسیون مشترک دو کشور که در ایروان برگزار شد بیان داشت: در این کمیسیون مشترک 4 سند همکاری به امضا رسید که همین امر زمینه گسترش روابط بین دو کشور را فراهم کرد.

واعظی با تاکید برگسترش روابط پستی دو کشور افزود: در این نشست برافزایش روابط پست بین‌الملل نیز تاکید شده که در خصوص برگزاری نمایشگاه تمبر به توافق‌هایی دست‌یافته‌ایم.

وی با اشاره به ارتباط بخش خصوصی دو کشور گفت: امیدواریم زمینه انتقال تجربیات و ارتباطات بین شرکت‌های خصوصی و دولتی دو کشور فراهم شود و مقرر شد سالی یکبار وزرای دو کشور در تهران و ایروان ملاقات‌هایی با هم داشته ‌باشند تا پیشرفت برنامه‌های بین دو کشور را بررسی کنند.

وزیر ارتباطات افزود: نسبت فراهم شدن زمینه ارتباط مخابراتی مستقیم دو کشور خوشبین هستیم و توافقاتی در زمینه برگزاری اجلاس سه جانبه در سطح وزرای ایران، عراق و ارمنستان صورت گرفته است تا در زمینه صوت، دیتا و مخابرات امکاناتی ایجاد شود تا به کشور از این امکانات بهره‌مند شوند.

واعظی در پایان با اشاره به زمینه‌های متعدد همکاری و تجارت الکترونیک بین دو کشور تاکید کرد: در این نشست علاوه بر گسترش روابط پستی دو کشور برافزایش روابط پست بین‌الملل نیز تاکید شده است.

گفتنی است که گازییک بگلریان وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان نیز ضمن اشاره به تلاش دو وزارتخانه جهت دستیابی به توافقات بیان داشت: از ایجاد ارتباط مستقیم با ایران استقبال می‌کنیم و اطمینان داریم که شرایط فنی ما اجازه انجام این مورد را خواهد داد.

وی با اشاره به موفقیت‌هایی که در این نشست به آن دست یافته‌اند تاکید کرد: امیدواریم این موفقیت‌ها چند برابر شود و دو کشور دوست و برادر در زمینه تجارت الکترونیک از امکانات موجود بهره‌مند شوند.

وی در پایان از دکتر واعظی جهت حضور در ارمنستان دعوت بعمل آورد.

کد خبر : ۳۳۹۶۹۴