خبرگزاری کار ایران

نوروززاده:

بخش خصوصی در صنایع قطعه‌سازی بلوغ خود را به اثبات رسانده است

بخش خصوصی در صنایع قطعه‌سازی بلوغ خود را به اثبات رسانده و ما امیدواریم در فضای پسابرجام با ورود شرکت‌های خارجی از آن به عنوان یک فرصت برای توسعه صنعت کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان گسترش صنایع کشور در مرا‌سم رونمایی از باک‌های شش لایه شرکت اورند با اشاره به اهمیت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی در صنایع قطعه‌سازی بلوغ خود را به اثبات رسانده و ما امیدواریم در فضای پسابرجام با ورود شرکت‌های خارجی از آن به عنوان یک فرصت برای توسعه صنعت کشور استفاده کنیم.

مدیرعامل ایدرو افزود: ما باید حواسمان جمع باشد که با لغو تحریم‌ها کشور تبدیل به بازار فروش کالاهای خارجی نکنیم بلکه از فضای بوجود آمده در بازارهای بین‌المللی برای ایجاد همکاری‌های مشترک و واردات تکنولوژی استفاده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تولید خودرو در کشور گفت: ما از سال 92 به بعد دچار بحران خودرو شدیم و وزارت صنعت معدن و تجارت تمام تلاش خود را کرد که کاهش تولید را جبران کند.

ما در سال 93 یک میلیون 200 هزار خودرو تولید کردیم در حالی که در سال قبل از آن میزان تولید آن یک میلیون و  800 هزار خودرو بود.

نوروززاده تصریح کرد: ما ظرفیت بالایی برای تولید خودرو در کشور داریم و هرچقدر ظرفیت تولید بالا رود بازار صنایع قطعه‌سازی ما بهتر می‌شود و خوشبختانه این امر در حال شکل‌گیری است و میزان تولید خودروی ما به صورت قابل قبولی در حال رشد است.

کد خبر : ۳۳۹۶۴۵