خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست:

تولید کربن تهدید سلامت جهان/صلح، امنیت و پایداری کره زمین؛دغدغه امروز بشر

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: امروزه یک دغدغه مشترک بین تمامی کشورها و مردم جهان حاکم است و آن استقرار صلح، امنیت و پایداری کره زمین است.

به‌گزارش ایلنا، معصومعه ابتکار در شانزدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی در سالن همایش‌های برج میلاد با بیان این مطلب گفت: وظیفه فرد فرد مردم جهان و دولت‌ها حفظ منابع کره خاکی برای ادامه حیات نسل آینده است.

وی تقارن مراسم مهم و بین‌المللی شانزدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی با روز جهانی هوای پاک را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: امروزه تمامی مردم جهان با یک دغدغه مشترک روبرو هستند و آن صلح، امنیت و پایداری کره زمین و آینده زندگی و حیات بر روی کره خاکی است.

ابتکار با بیان اینکه‌، هرکجا باشیم این دغدغه باعث نزدیکی اراده‌ها و انسجام دل‌ها می‌شود، اضافه کرد: فشارهای مختلف مانند برداشت‌های بی‌رویه از منابع و تخریب و آلودگی آنها باعث شده این منابع رو به افول بگذارد.

وی در ادامه گفت: تولید روزافزون کربن در محیط زیست و آلوده‌کنندگان دیگر در حال تهدید سلامت جهان هستند و دولت‌مردان و مردم جهان باید بکوشند تا با تغییر نگرش و تغییر شیوه زندگی به احیای دوباره منابع طبیعی کره زمین کمک کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ضمن تقدیر از وزارت نیرو بخاطر همکاری‌های سازنده در زمینه اجرای طرح‌های آشتی جویانه با محیط زیست بیان داشت: تاکید مقام معظم رهبری و خط مشی روشن رییس‌جمهوری برای پیشبرد و توسعه اهداف زیست محیطی باعث شده تا در برنامه ششم توسعه شاهد بهبود وضعیت آب‌، هوا و خاک و انرژی باشیم. 

کد خبر : ۳۳۹۵۹۲