خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خبر داد:

علاقه شرکت‌های خارجی برای اختصاص خط اعتباری 3 میلیارد دلاری

صفایی گفت: زمانی که تردد به کشورهای اروپایی آزاد شود برخی از این کشورها واردکننده و برخی صادرکننده خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر صفایی در جمع خبرنگاران  از علاقه مندی شرکتهای خارجی برای اختصاص خط اعتباری سه میلیارد دلاری به این شرکت خبر داد و گفت: شرکت ملی نفتکش تاکنون چند پیشنهاد در زمینه فاینانس ارزان قیمت دریافت کرده و درحال بررسی این پیشنهادها برای توسعه، فعالیت حمل و نقل دریایی است تا تحولی در این زمینه ایجاد شود.

وی با بیان این‌که در توسعه ناوگان فاینانس ارزان قیمت حرف اصلی را می‌زند، تصریح کرد: استفاده از منابع خارجی می‌تواند شرایطی را بوجود بیاورد تا از منابع داخلی برای دیگر فعالیتهای اقتصادی استفاده شود و می توان از منابع خارجی برای توسعه فعالیتهای بین‌المللی استفاده کرد که علاوه بر رونق اقتصادی سبب اشتغال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این‌که شرایط برای بازگشت نقتکشهای ایرانی به بازار اروپا فراهم شده است، یادآور شد: حل شدن مشکلات بانکی، رده‌بندی قراردادن کشتی، بیمه بین‌المللی، پرچم و ترددهای دریایی که به دلیل تحریمها بوجود آمده بود، در جلسه های دوجانبه با شرکتهای خارجی بررسی خواهد شد.

صفایی درباره دوسربار شدن نفتکشها پس از لغو تحریمها نیز توضیح داد: زمانی که تردد به کشورهای اروپایی آزاد شود برخی از این کشورها واردکننده و برخی صادرکننده خواهند بود. 

وی افزود: باتوجه به ظرفیتی که نفتکشهای ایرانی دارند، می‌توانند نفت و فرآورده‌های نفتی را از یک کشور به کشور دیگر منتقل کنند بدون این که ظرفیت آنها خالی بماند، یعنی می توانند در مسیر رفت و برگشت اقدام به صادرات کنند.

کد خبر : ۳۳۸۹۲۷