خبرگزاری کار ایران

مجری طرح خط لوله گاز نکا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ارسال 30 میلیون متر مکعب گاز از خط لوله نکا به شمال کشور/قطع واردات گاز از ترکمنستان از سال 95

پایون میزان هزینه کرد پروژه خط لوله نکا را 770 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اجرایی شدن پروژه خط لوله نکا تا نیمه دوم سال آینده 30 میلیون متر مکعب گاز به استان‌های شمالی کشور ارسال می‌شود.

حسن پایون، مجری طرح خط لوله گاز نکا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: خط لوله نکا با هدف تامین کمبود گاز نوار شمالی کشور احداث می‌شود و قرار است ۳۰ میلیون متر مکعب در روز گاز را به استان‌های شمالی ارسال کند تا جایی که از گاز کشور ترکمنستان بی‌نیاز شویم.

وی با بیان اینکه در صورتی که لوله‌های مورد نیاز تا ۲۰ روز آینده به ما تحویل داده شود پروژه را آغاز می‌کنیم، افزود: این خط لوله ۴۲ اینچی از محل دامغان آغاز و با انشعاب از خط ۴۸ اینچ و طی ۱۷۰ کیلومتر تا نکا می‌رود و باعث پایداری گاز در نوار شمالی کشور می‌شود.

پایون با اشاره به اینکه این پروژه غیر از ورقه‌های لوله گاز که از هندوستان وارد شده تماما ایرانی است، تصریح کرد: پروژه تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت داشته و کارهای مربوط به جاده سازی و ایجاد راه‌ها در جنگل و مزارع آماده شده و ۱۰۰ کیلومتر مسیر راهسازی آماده شده به محض اینکه لوله تامین شود نیمه دوم سال آینده کار را تحویل می‌دهیم.

وی مسائل مالی را از جمله چالش‌های وزارت نفت جهت اجرایی شدن پروژه‌ها دانست و اظهار داشت: اکنون ما به میزان قابل توجهی به پیمانکاران و مردمی که زمین‌هایشان را تحت تصرف در آورده‌ایم بدهکاریم و صنودق دولت هم خالی است ولی اگر مسئله مالی حل شود و پول منابع طبیعی و مردم پرداخت شود کار به موقع انجام می‌شود.

مجری طرح خط لوله گاز نکا میزان هزینه کرد این خط لوله را از آغاز تا پایان 770 میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر : ۳۳۸۱۲۵