خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران:

تحریم‌های ایران جمعه لغو می‌شود

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران از لغو تحریم‌های ایران در جمعه هفته جاری خبر داد و گفت: ارز دو نرخی مانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

به گزارش ایلنا، مهدی جهانگیری صبح امروز در دهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به آسیب شناسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران برای دوران پساتحریم اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود روز جمعه هفته جاری شاهد لغو تحریم‌ها علیه کشورمان باشیم تا 13 سال تحریم‌های ظالمانه که علیه کشور و مردممان به وجود آمده بود با تدبیر حاکمیت و در راس ان مقام معظم رهبری رفع شود.

وی تاکید کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها رشد 6 درصدی برای اقتصادی ایران پیش‌بینی می‌شود، چرا که فعلا ایران کانون سرمایه‌گذری است.

برادر معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا شاهد فرصت‌سوزی‌هایی که در دوران گذشته اتفاق افتاده نباشیم و از این موقعیت بهترین بهره را ببریم.

در ادامه ولی‌الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت نیز گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در ارتباط با هیأت‌های تجاری خارجی به کشور داریم این است که چگونه می‌توان از این هیأت‌ها در راستای اقتصاد و  توسعه تجارت استفاده بهینه کرد.

وی به این نکته اشاره کرد: که در فرمت تفاهم‌نامه‌های اقتصادی که با کشورهای دیگر منعقد می‌شود تغییراتی را با نظر وزارت امور خارجه ایجاد کرد‌ایم تا از جنبه‌های کلی بیرون آمده تا به روش‌های عملیاتی برسیم.

افخمی راد به ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی کشور اشاره‌ای کرد و گفت: در مورد سرمایه‌گذاری قانون 2080 رایج است به شرط آنکه ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود که یکی از موانع آن داشتن ارز دو نرخی آزاد و دولتی است و تا زمانی که از طریق روش‌های کنترلی قیمت‌ها را کنترل کنیم نباید توقع داشت که سرمایه‌گذار خارجی وارد شود.

وی همچنین در مورد فعال کردن بخش اقتصادی در وزارت امور خارجه نیز گفت: فکر می‌کنم این کار یک همپوشانی و موازی کاری در بخش‌های اقتصادی دیگر خواهد بود چرا که اتاق‌های بازرگانی و وزارت صنعت مسئولیت توسعه اقتصاد کشور را برعهده دارند و در فضای پساتحریم اقداماتی را انجام داده‌اند.

کد خبر : ۳۳۷۴۷۶