خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت وگو با ایلنا:

ابلاغ طرح توسعه شبکه نظارت بر اجرای طرح‌های مرتعداری با 4080 ناظر

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از ابلاغ طرح توسعه شبکه نظارت بر اجرای طرحهای مرتعداری، مدیریت چرا و حفظ کاربری مراتع کشور به استانها خبر داد.

 احمد کبیری-رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی- در گفتگو با خبرنگارایلنا در رابطه با ابلاغ طرح توسعه شبکه نظارت بر اجرای طرحهای مرتعداری، مدیریت چرا و حفظ کاربری مراتع کشور بیان داشت: این طرح که با همکاری سازمان جنگلها تهیه و برای اجرابه استانها ابلاغ شده است موجب خواهد شد که از این پس مهندسان کشاورزی در سراسر کشور بر اجرای طرح‌های مرتعداری نظارت داشته باشند.

وی افزود: تفاهم نامه ای توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جنگلها در تیرماه سال جاری به امضا رسید که بر اساس آن  طرح توسعه شبکه نظارت بر اجرای طرحهای مرتعداری، مدیریت چرا و حفظ کاربری مراتع کشور بر اساس بندیک ماده دو این تفاهم نامه تهیه شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تعداد ناظرین مورد نیاز در اجرای این طرح را ۴۰۸۰ کار‌شناس است. عنوان کرد و افزود:  از وظایف ناظرین حقیقی یا حقوقی اجرای طرحهای مرتعداری می‌توان به  برآورد ظرفیت مرتع به روش‌های علمی در ابتدای فصل چرای هر سال در هر تیپ مرتعی، پیشنهاد زمان ورود و خروج دام و همچنین تعداد دام مجاز سالانه، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی جهت افزایش آگاهی بهره برداران و حضور و بازدید حداقل سه بار از عرصه طرح مرتعداری اشاره کرد.

کد خبر : ۳۳۷۴۴۱