خبرگزاری کار ایران

پیش ثبت نام بزرگترین نمایشگاه نفت خاورمیانه آغاز شد

یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران از آغاز پیش ثبت نام بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای نمایشگاهی منطقه خاورمیانه و جهان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سهراب عظیمی خواه، دبیر ستاد برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به آغاز پیش ثبت نام نمایشگاه نفت تهران از ۱۹ تا ۲۳ دی ماه سال جاری، گفت: پیش بینی می شود پس از انجام پیش ثبت نام و انجام مراحل ارزیابی و بررسی شاخص های  اطلاعات ثبت نامی شرکت ها، ثبت نام نهایی نمایشگاه از اواخر بهمن ماه سال جاری آغاز شود.

رئیس امور نمایشگاه ها، تبلیغات و امور رسانه‌ای شرکت ملی نفت ایران با اعلام این که بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با محور جذب سرمایه و انتقال تکنولوژی و دانش نوین در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه سال آینده (۵ تا ۸ می ۲۰۱۶  میلادی) به میزبانی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به احتمال لغو تحریم ها، پیش بینی می شود شرکت های معتبر و برند نفت و گاز جهان از حضور در این رویداد نمایشگاهی استقبال کنند.

دبیر ستاد برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اظهار تمایل و اعلام آمادگی اکثر شرکت‌های بزرگ نفتی جهان برای حضور در نمایشگاه نفت تهران، اظهار کرد: نمایشگاه سال آینده نفت با تغییرات و ویژگی های جدید و متفاوتی نسبت به دوره گذشته برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر این که هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز در جهان یکی از بکرترین ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذاران خارجی است، گفت: از این رو همزمان با لغو محدودیت‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای می‌تواند به بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران صاحب صلاحیت و معتبر باشد.

وی با تاکید بر این که قصد داریم برای نخستین بار جانمایی غرفه‌ها را به صورت تخصصی و بر مبنای فعالیت شرکت‌ها در گروه های تخصصی و ۱۰ گروه کالایی و اصلی صنعت نفت کلید بزنیم، بیان کرد: با تخصصی شدن سالن‌ها، بازدیدها تخصصی‌تر خواهد شد ضمن آن که امکان مدیریت زمان برای بازدیدکنندگان تخصصی نمایشگاه فراهم می شود.

وی با یادآوری این که پس از برگزاری نمایشگاه بیستم سایت و دبیرخانه نمایشگاه بیست و یکم فعال بوده و تاکنون نظرات و پیشنهادهای مختلفی برای برگزاری منظم و باشکوه نمایشگاه به دبیرخانه آن در شرکت ملی نفت ایران ارسال شده است، تاکید کرد: مهم ترین محور برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت در سال ۱۳۹۵، افزایش مشارکت شرکت‌های معتبر بین‌المللی، سازندگان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی به منظور جذب سرمایه و انتقال تکنولوژی است.

عظیمی خواه با اشاره به رونمایی از فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت کشور در آستانه لغو تحریم‌ها، یادآور شد: نمایشگاه بیست و یکم زمانی را برای معرفی بیشتر فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در صنعت نفت در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می دهد.

رئیس امور نمایشگاه ها، تبلیغات و امور تولیدات رسانه‌ای شرکت ملی نفت ایران در ادامه با اشاره به امضای قرارداد با شرکت‌های بازاریاب خارجی به منظور تقویت شبکه بین‌المللی بازاریابی نمایشگاه نفت تهران و افزایش حضور شرکت‌های معتبر و صاحب تکنولوژی نفت جهان، تبیین کرد: از این رو تاکنون با شرکت‌هایی از چین، کره جنوبی، آلمان، انگلیس، ترکیه، یونان و ... برای جذب شرکت‌های معتبر نفتی در چهار گوشه جهان قراردادهای همکاری امضا شده است.

گفتنی است، علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این نمایشگاه به نشانی  www.iran-oilshow.ir  مراجعه کنند

کد خبر : ۳۳۶۸۳۶