خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری ایلنا برگزار کرد / نشست "چشم انداز صنعت فرش در دوران پساتحریم"

محمود رشیدی: تولیدکننده و رکورددار در تولید فرش‌های بزرگ پارچه ماشینی هستیم

ما در حوزه فعالیت خودمان به جای این که دائم نقاط قوت و ضعف فرش ماشینی یا دستبافت را مطرح کنیم، دست به ابتکار جالبی زدیم. آمده‌ایم با شناخت و بروز نیازهای جدید در بازار، فرش‌های بزرگ پارچه را رونق داده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رشیدی، مدیر بازاریابی و فروش فرش اسلیمی در نشست تخصصی "چشم‌انداز صنعت فرش در دوران پساتحریم" که در محل خبرگزاری ایلنا برگزار شد، گفت: هر چند عمده ی کار شرکت ما مربوط به فرش های ماشینی و بزرگ پارچه است ولی خود نیز فارغ‌التحصیل فرش دستباف از دانشگاه کرمان هستم. در خصوص وضعیت صنعت فرش، باید دید چه اتفاقی افتاده است که فرش ماشینی و فرش دستبافت، به جای آن که با یکدیگر رقابت سالم و سازنده داشته باشند درگیر این بحث شده‌اند که فرش دستباف بهتر است یا فرش ماشینی؟

رشیدی اظهار داشت: ما در حوزه فعالیت خودمان به جای این که دائم نقاط قوت و ضعف فرش ماشینی یا دستبافت را مطرح کنیم، دست به ابتکار جالبی زدیم. آمده‌ایم با شناخت و بروز نیازهای جدید در بازار، فرش‌های بزرگ پارچه را رونق داده ایم. مثلا در تولید فرش بزرگ پارچه اگر تولید آن مدت زمان زیادی میخواهد به طول انجامد می‌توانیم زمان آن را بسیار کاهش دهیم. نیاز به فرش بزرگ پارچه را  در مساجد، حسینیه‌ها و هتل‌ها، منازلو... بازاریابی کردیم. مشاهده کردیم اعراب حاشیه خلیج فارس رویکرد بسیار خوبی به این نوع فرش ها دارند. حتی کشورهای اروپایی مانند دانمارک نیز فعالیت‌هایی داشته ایم. به جای اینکه بخواهند با فرش های 12 متری یک فضایبا ابعاد بزرگ را پر کنند ما به صورت یک تکه و قالبی یک فرش با طرح و نقشه اختصاصی طبق در خواست مشتری عرضه می‌کنیم، تمام اصول فرش را هم در آن رعایت می‌کنیم.

مدیر بازاریابی و  فروش فرش اسلیمی، افزود: ما در حال کار و توسعه روی این روش به عنوان یک راهکار جدید هستیم. اخیرا نیز خط تولیدی انبوه بصورت تیراژهای 10×5 و 8×5 سایزهای بزرگ و...راه اندازی کرده ایم.در حال حاضر به دلیل تقاضای زیاد تلاش می‌کنیم برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان، آمادگی کافی راداشته باشیم. مشتریان بسیاری از ایران و خارج از ایران در این خصوص با ما تماس می‌گیرند که ما آمادگی دریافت هرگونه سفارش فرش های قواره بزرگ را از سوی مشتریان داخلی و خارجی را طبق نیاز آنان داریم. مثلا چندی پیش  از امارات با ما تماس گرفتند که دنبال چنین فرشی هستند و قراردادهایی نیز فی ما بین امضا شده است.

رشیدی عنوان کرد: یکی از کارهای جدیدی که امسال قصد داریم در نمایشگاه دموتکس رونمایی ‌کنیم هم زمان با رونمایی دو فرش قواره بزرگ فرش سومی است که با دستگاه بافندگی و پشم تولید شده است. این فرش، هزار شانه است و مشخصات ظاهری آن را همانند فرش های دستبافت تولید کرده ایم. کیفیت این کار را نیز به فرش دستبافت رساندیم و تمام ویژگی‌هایی که یک فرش اصیل و دستبافت ایرانی باید داشته باشد را در یک فرش ماشینی و کالای صنعتی قرار دادیم.

وی در انتها تاکید کرد: ما تولیدکننده و رکورددار در تولید فرش های بزرگ پارچه ماشینی هستیم. اینگونه فرش های ماشینی نیزبرگرفته از هنر ایرانی است و در آن دقیقا همان ویژگی‌های فرش دستبافت را می‌توانید ببینید.

کد خبر : ۳۳۶۶۷۵