خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر نیرو:

روش‌های ابهام آفرین در وزارت نیرو ممنوع است/به بارش‌های اخیر غره نشویم

قائم مقام وزیر نیرو گفت: اکنون فصل برنامه‌ریزی ماست و شرایط تامین آب و برق به نحوی است که باید با دقت زیاد از دستاوردهای این صنعت بزرگ محافظت کرد.

به‌گزارش ایلنا، ستار محمودی با بیان اینکه کانون خدمات وزارت نیرو با سابقه 50 ساله و ظرفیت کاری به این بزرگی نباید با تصمیمات عجولانه نابود شود، اظهار داشت: نباید با استنباط اینکه قرار است واگن‌های یک قطار اصلاح شود سیتم لوکوموتیو را از کار انداخت.

وی ادامه داد: همکاران صنعت آب و برق باید قرص و محکم و بدون کوچکترین تزلزل و ابهام به فعالیت خود ادامه دهند.

محمودی وزیر نیرو را پدر معنوی مجموعه نیرو خواند و گفت: وزرارت نیرو از سه بخش اصلی و اساسی آب، برق و آبفا تشکیل شده که هر کدام سوابق طولانی از زمان تشکیل دارند.

وی سابقه کارهای مدیریتی بخش آب کشور را 70 سال عنوان کرد و افزود: امروز در کشور هر نوع سدی با هر ظرفیتی ساخته می‌شود که این از افتخارات کشور است سدسازی امر بسیار مهم و تاثیرگذاری است که تنها باید تبعات منفی آن جبران شود.

وی ادامه داد: اگر امروز سدسازی نبود تامین آب شرب اکثر شهرها دجار مشکل بود.

محمودی با اشاره به اینکه صنعت برق کشور با سابقه رسمی، قوی و مشخص 46 ساله از مولودهای کوچک شروع شده و امروز انواع نیروگاه‌ها به صورت کامل و گاهی با اندکی تجهیزات کمکی در ایران ساخته می شود، گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب به صورت رسمی از سال 1369 کار خود را آغاز کرده‌اند و و قبل و بعد از انقلاب 11 بار قصد شد این شرکت‌ها مدیریت علمی و کارامدی را دایر کنند.

وی ادامه داد: در پنج مقطع زمانی قانونی مشخص و قوی مجلس درخصوص شرکت‌های آب و فاضلاب وجود دارد.

محمودی گفت: حاصل تلاش‌هایی که برای زیرساخت‌های کشور انجام شده این است که درحالی که امید به زندگی در پیش از انقلاب 56 سال بوده است، اکنون امید به زندگی به 71 سال رسیده است و وظیفه ذاتی ما باعث شده تا سرمایه عمر انسان‌ها توسعه یابد.

محمودی با بیان اینکه ما بر این باوریم که مدیران صنعت آب و برق مردم، کشور و خود را قبول دارند هیچ گاه راضی به این نمی شوند که کوچک ترین مشکلی در بخش آب و برق ایجاد شود.

وی با تشریح اینکه تعصب حرفه ای در وزارت نیرو وجود دارد که نظام شرکت‌داری و کنترل و حسابگری از جمله مواردی است که به آن کمک می کند، گفت: از تلاش همکاران در تابستان گذشته تشکر می‌کنیم، اما مدیران بدانند که در تابستان آینده شرایط اگر بدتر از امسال نباشد بهتر از امسال نخواهد بود.

محمودی اظهار داشت: بارش‌های سال جاری اگرچه خوب اما با ظرفیت محدود بوده است و از آن جایی که 60 درصد بارش‌های سال در زمستان و 30 درصد در بهار رخ می‌دهد، ما نباید به افزایش 20 درصدی بارش ها غره شویم.

محمودی با تاکید بر اهمیت آمادگی لازم برای پدافند غیرعامل و آمادگی برای وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی با توجه به شرایط حساس منطقه، گفت: مسئولیت کاری پدافند غیرعامل متوجه مدیران است و ما و شما باید در مقابل همه دستگاه‌های قانونی پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه روش‌های ابهام آفرین در وزارت نیرو ممنوع است، گفت: ما به لحاظ نوع کار مراودات عمده‌ای را با مردم داریم و اگر تنها یک درصد خطا در ارایه خدمات‌مان رخ دهد، به لحاظ گستره بزرگ مشترکان عدد بزرگی به نظر می رسد.

محمودی بر اهمیت کیفیت محصول و خدمات اشاره کرد و گفت: گاهی سر زده از حوزه‌های مشترکین، حوزه‌های نگهبانی و ارتباطی بازید کنید و در ادبیات با مشترکان و رسیدگی به شکایات دقت لازم انجام شود.

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: فرصت برنامه ششم را غنیمت بشماریم، زیرا اکنون زیرساخت‌های نرم‌افزاری و دیجیتالی کشور به ما این امکان را می دهد  تا در محل خدماتی به مشترکان ارایه شود.

کد خبر : ۳۳۵۶۲۰