خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان:

با رقابتی شدن بازار، خودروسازان نیازی به حمایت دولت ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۳۷۳

اگر شرایط رقابتی شدن در بازار بوجود آید این صنعت نیازی به کمک دولت ندارد. به عنوان مثال رقیب شرکت‌های ما در چین، آلمان و سایر کشورهای صاحب این صنعت با بهره بانکی 3 درصدی کار می‌کند اما بهره بانکی ما 28 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان کشور با اشاره به کمک‌های دولت به صنعت خودروسازی و وام 25 میلیون تومانی گفت: در تمام دنیا مرسوم است که دولت به صنایع خصوصی و خودروسازها کمک می‌کند و حتی برترین اقتصاددانان نیز بر لزوم حمایت دولت از صنایع خصوصی تاکید دارد اما من همین جا اعلام می‌کنم که اگر شرایط رقابتی شدن در بازار بوجود آید این صنعت نیازی به کمک دولت ندارد. به عنوان مثال رقیب شرکت‌های ما در چین، آلمان و سایر کشورهای صاحب این صنعت با بهره بانکی 3 درصدی کار می‌کند اما بهره بانکی ما 28 درصد است.

وی افزود: شرط دیگر رقابتی شدن بازار واقعی شدن نرخ ارز است و اینکه دولت در بازار ارز دخالت نکند و بگذارد بازار نرخ را پیدا کند. در این صورت صنعت ما دیگر نه نیاز به تعرفه دارد و نه نیاز به کمک و وام دولت.

نجفی منش با اشاره به قراردادهای مشارکت خارجی گفت: ما در حال حاضر به دنبال بستن قرارداد جدیدی با طرف‌های خارجی نیستیم. ما اگر بتوانیم همان قراردادهای مشارکتی که قبلا امضاء کرده‌ایم را به صورت 100 درصد اجرا کنیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. هدف اصلی ما در این همایش این است که بتوانیم سطح تولید کیفی قطعات را مطابق با استانداردهای جهانی بالا ببریم و بازارهای جدید را پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز