خبرگزاری کار ایران

تقدیر رئیس اداره اطلاعات و امنیت منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک از عملکرد گمرک ایران

رئیس اداره اطلاعات و امنیت منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک در نامه‌ای به دکتر کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران از عملکرد و همکاری‌های گمرک ایران تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، چندی پیش یک هیأت عالی‌رتبه به ریاست معاون اداره اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک (RILO) به ایران سفر کرد و از نزدیک با فعالیت و نحوه کار از سامانه جامع گمرکی و فعالیت‌های گمرک به‌ویژه در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر آشنا شد.

"وانگ سنگ هو" رئیس اداره اطلاعات منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی گمرک در این نامه که پس از بازگشت هیأت اعزامی آن اداره ارسال شده آورده است: سفر هیأت اعزامی جهت دیدار از ایران فرصت بسیار خوبی بود تا از جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه سامانه جامع امور گمرکی بازدید و با فعالیت‌های مربوط به مقابله با قاچاق مواد مخدر، مدیریت ترخیص محمولات بین‌المللی پستی و عملکرد بندر شهیدرجایی آشنا شدیم و هیأت اعزامی درک بهتری از جایگاه گمرک ایران به دست آورد.

هیأت رایلو همچنین در سایه تدابیر و پشتیبانی آن مقام محترم به‌عنوان ریاست کل گمرک جمهوری اسلامی ایران توانست به تمامی اهداف خود در سفر به ایران دست یابد.

وی در این نامه آورده است: اینجانب وظیفه خود می‌دانم از جانب هیأت اعزامی از آن مقام محترم و کارکنان گمرک جمهوری اسلامی ایران به خاطر میهمان‌نوازی گرم و سخاوتمندانه شما صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

این گزارش می‌افزاید: اداره RILO به‌عنوان رابط مرکزی اطلاعات هوشمند منطقه آسیا و اقیانوسیه تمامی تلاش خود را برای ارتقای فعالیت‌های مقابله با قاچاق مواد مخدر و همچنین همکاری با گمرک جمهوری اسلامی ایران از طریق شبکه مقابله با تخلفات گمرکی (CEN) در راستای عملیات مقابله با قاچاق فرامرزی مواد مخدر و کالا و برنامه‌های ظرفیت‌سازی مبذول خواهد داشت.

کد خبر : ۳۳۵۲۹۱