خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

موافقان خروج محصولات پتروشیمی از بورس، حامی دلالان هستند / خصوصی سازی؛ دلال بازی را در پتروشیمی اشاعه داد

مروج حسینی جای سوال است که وقتی پتروشیمی خوراک خود را با نرخ ارز مبادله‌های دریافت می‌کنند چرا محصولات با ارز آزاد فروخته می‌شود.

محمد مروج حسینی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص کشمکش‌های خروج و یا ادامه عرضه محصولات پتروشمی در بورس گفت: وجود بورس کالا حداقلی از شفافیت را بوجود می‌آورد و تکلیف روشن است که محصولات با چه قیمت‌هایی باید فروخته شود و نهایتا مشخص است که فلان کالای پتروشیمی با چه قیمتی فروخته شده است.

وی اصرار برخی برای خروج محصولات از بورس را تعجب برانگیز دانست و افزود: ما به عنوان مصرف کننده پایین دستی اعلام کردیم که قبل از ورود محصولات به بورس تمام محصولات بخصوص پتروشیمی‌ها در دست دلال‌ها بود و خصوصی‌های پتروشیمی محصولات خود را به هر قیمت و به هرکسی که تمایل داشتند، می‌فروختند ولی در بورس این مشکل را نداریم البته برخی مواقع تعداد عرضه بیش از تقاضا و برخی موارد نیز تقاضا بر عرضه پیشی می‌گیرد اما در کل مشکلی نیست.

مروج حسینی عدم عرضه محصولات پتروشیمی در بورس را کمک جدی و موثر به دلال‌ها و کسانی که پول بادآورده دارند، عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی در پتروشیمی‌ها باعث شده که دلال بازی رشد کند، خاطرنشان کرد: ما تقاضا داریم که عرضه محصولات در بورس ادامه پیدا کند و فرقی هم نمی‌کند که مالک دولت، بخش خصوصی و یا خصولتی‌ها باشند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی در ادامه با اشاره به اینکه قرار است قیمت اولیه محصولات ۹۵ درصد فوب خلیج فارس باشد، اظهار داشت: جای سوال است که وقتی پتروشیمی خوراک خود را با نرخ ارز مبادله‌های دریافت می‌کنند چرا محصولات با ارز آزاد فروخته می‌شود.

کد خبر : ۳۳۵۱۱۹