خبرگزاری کار ایران

مجری طرح گردشگری صنعتی در ایران:

گردشگری صنعتی چرخه اقتصاد را به حرکت در می آورد

مجری طرح گردشگری صنعتی در ایران گفت:پس از لغو تحریم های اقتصادی و آغاز کامل اجرای برجام، گردشگری صنعتی چرخه اقتصادی کشور را به حرکت در خواهد آورد.

علی یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با چرخه اقتصادی گردشگری صنعتی در ایران بیان داشت: اگر چه هم اکنون شاهد حضور گروه‌های مختلف سرمایه گذاران و مدیران ارشد صنعتی اروپایی در کشور هستیم اما به نظر می رسد برای نشان دادن تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود باید با برنامه‌ ریزی و سازماندهی، گردشگری صنعتی را در مسیر درستی به حرکت درآوریم.

وی با اشاره به باز شدن فضای اقتصادی کشور و سیاست دولت در ایجاد رابطه و تعامل با همه کشورها افزود: عملکرد دولت موجب شده که در فضای پساتحریم، نگاه  بسیاری از دولتمردان و همچنین صاحبان صنایع بخش خصوصی به گردشگری صنعتی معطوف شود.

مجری طرح گردشگری صنعتی در ایران ادامه داد:بی تردید اگر سرمایه گذاران و برندهای مطرح اروپایی در قالب تورهای گردشگری تخصصی صنعتی وارد کشور شوند، علاوه بر آشنایی کامل با توانمندیهای داخلی می توانند تعاملات گسترده تری با بخش خصوصی و غیر انتفاعی داشته باشند.

وی از برگزاری تورهای صنعتی و نمایشگاهی به عنوان اساس گردشگری صنعتی یاد کرد و افزود: مدیران دولتی، صنعتگران بخش خصوصی، مهندسان، برنامه نویسان، دانشجویان و همچنین مجموعه های دانش بنیان و پژوهش محور می توانند با حضور در این تورهای تخصصی، ضمن آشنایی با فنآوری و ابزارآلات صنعتی جدید‌، تعاملات اقتصادی بسیاری را با برندهای مطرح خارجی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرمایه گذاران دو کشور ایتالیا و آلمان در فضای کنونی درصدد تعامل سازنده با بخش خصوصی در ایران هستند افزود: بر همین اساس بسته های گردشگری تخصصی صنعتی مختلفی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تدوین شده است که همین امر موجب هم پیوندی و انعقاد قراردادهای اقتصادی بسیاری بین ایران با کشورهای ایتالیا و آلمان شده است.

یاوری با تاکید بر  نقش گردشگری صنعتی در رونق اقتصادی کشور افزود:بازدید گردشگران متخصص و اهل فن از سایت های صنعتی، علاوه بر اینکه تجربه گردشگری را در ابعاد مختلف آن به بازدید کنندگان ارایه می دهد، در کارآفرینی ،جذب سرمایه، ایجاد درآمد ، تعاملات فی مابین و اعتلای سطح آگاهی جامعه نیز سهم بسزایی دارد.

عضو شورای عالی مدیران بخش خصوصی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان بیان داشت: این کنفرانس فرصت مناسبی برای تعامل فعالان حوزه گردشگری است.

کد خبر : ۳۳۴۵۶۲