خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

شبکه‌ برق ایران، روسیه، گرجستان و ارمنستان به یکدیگر متصل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۷۲۰

حمید چیت‌چیان گفت: مهم‌ترین پیش‌نیاز انجام این طرح، احداث شبکه برق ایران و ارمنستان بوده که مقرر شد برنامه‌ریزی لازم برای این کار بین مقام‌های دو کشور صورت گیرد.

به گزارش ایلنا ، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در دومین روز از سفر خود به ارمنستان در نشست چهارجانبه کشورهای ایران، روسیه، گرجستان و ارمنستان حضور یافت و مهم‌ترین نتیجه این نشست تصمیم اعضا برای سنکرون کردن شبکه برق این کشورها به همدیگر تا اوایل سال 2019 است.

بر اساس این گزارش، مهم‌ترین پیش‌نیاز انجام این طرح، احداث شبکه برق ایران و ارمنستان است که مقرر شد برنامه‌ریزی لازم برای این کار بین مقام‌های دو کشور صورت گیرد.

در ادامه این سفر و از ساعت 14 امروز سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان آغاز شده است.

در این نشست "حمید چیت چیان" وزیر نیرو،  مهندس "هوشنگ فلاحتیان" معاون برق و انرژی وزیر نیرو، مهندس "همایون حائری" رئیس مرکز پشتیبانی صنعت آب و برق و توسعه صادرات و شماری از نمایندگان دستگاه‌ها از سوی ایران و وزرای انرژی و امور خارجه و سفیر ارمنستان در ایران حضور داشتند.

نشست‌های کارشناسی از روز سه شنبه برای مذاکره در خصوص بررسی بندهای پیشنهادی آغاز شده بود.

همچنین امروز، قرار است یادداشت تفاهم اجلاس سیزدهم کمیسیون مشترک دو کشور امضا شود که پیش‌بینی می‌شود این یادداشت‌ها در دو بخش محیط زیستی و پژوهشگاه نیر به امضا برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز