خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزیر تجارت و صنایع روسیه با وزیر ارتباطات ایران تاکید شد؛

ایجاد خط تولید مشترک در کنار گسترش روابط اقتصادی

دنیس مانتوروف وزیر تجارت و صنایع فدراسیون روسیه در رأس یک هیات ۳۵۰ نفره از تجار و صنعتگران در ادامه سفر به کشور ایران به دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وزیر تجارت و صنایع فدراسیون روسیه ضمن قدردانی از تلاش دولت ایران برای گسترش همکاری با روسیه بیان داشت: در دیدار امروزبا دکتر واعظی مسائل همکاری را مورد بررسی قرار دادیم و صحبت‌های زیادی را نیز در زمینه‌های مختلف همکاری از جمله صنایع مختلف و تجارت بین دوکشور انجام دادیم.

وی افزود: با توجه و نگاه به گسترش روابط بین دو کشور گردش کالا بسیار پایین است و این گردش باید به سطح بالاتری برسد

وزیر صنعت و تجارت روسیه تاکید کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری باید با تشویق بیشتر دو طرف افزایش یابد و با توجه به حضور شرکت‌های روسی در نمایشگاه صنعتی در ایران این فرصت برای بازار دوطرف به وجود آمده است که با بدست آوردن شرکای تجاری این سرمایه گذاری‌ها گسترش دهند.

 مانتوروف افزود: سطح روابط دو کشور این اجازه را به دو طرف می‌دهد که همکاری‌های خود را توسعه دهند و این همکاری‌ها در کنار تجارت باید به تولید مشترک نیز برسد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه این دیدار در ارتباط با همکاری‌های دوجانبه بین ایران و روسیه بیان کرد: در این دیدار طرفین ضمن بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوطرف، درباره راه‌های توسعه همکاری‌ها، بحث و تبادل نظر کردند.

 واعظی خاطرنشان کرد: به دنبال سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران فصل جدیدی در روابط ایران و روسیه ایجاد شد و ما با توجه به این فصل مشترک برنامه‌ریزی کردیم که گسترش روابط را در نظر بگیریم.

وی همچنین افزود: نمایشگاه صنعتی روسیه در ایران در حال برگزاری است و این نمایشگاه موجب می‌شود تا همکاری‌ها افزایش یابد و روابط صنعتی نیز توسعه یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: روابط و همکاری دوکشور نباید متمرکز بر تجارت باشد و باید خط تولید مشترک را با توجه به پتانسیل موجود در دو کشور ایجاد کرد.

واعظی با اشاره به توسعه همکاری ایران با روسیه در دولت کنونی بیان گفت: در ادامه این دیدار‌ها فردا معاون اول نخست وزیر روسیه و همچنین دبیر اوراسیا روسیه به ایران سفر می‌کند و در این دیدار‌ها نیز همانند دیدارهای قبلی برای طرح و بررسی تعرفه‌ها، پیمان پولی مشترک بین دوکشور، تبدیل آسان ارز بین کشور‌ها و همچنین بخش خصوصی و فعالیت‌های متعدد این بخش، به مذاکره و گفت‌و‌گو می‌پردازیم که در مجموع مواردی تنظیم خواهد شد تا روابط دوکشور به ویژه در همکاری‌های اقتصادی افزایش پیدا کند.

کد خبر : ۳۳۲۰۸۴